Πώς να σταματήσεις να αναβάλλεις ένα μεγάλο project

Όπως έχω spoil-άρει τις τελευταίες εβδομάδες, στα κεντρικά του Athenian Girl Out and About (εεχμμ... στο γραφείο μου) υπάρχουν πολλά σχέδια στα σκαριά. Το πρόβλημα με την πραγματοποίηση αυτών ήταν ότι για ΕΒΔΟΜΆΔΕΣ ανέθετα την υλοποίηση τους.

Ήταν σχέδια μεγάλα, τα οποία προφανώς απαιτούσαν αρκετό κόπο προκειμένου να λάβουν την τελική τους μορφή. 😬

Ωστόσο, στη ζωή μας δεν πρόκειται να συναντούμε μόνο εύκολα projects, αλλά και πιο δύσκολα, που απαιτούν περισσότερο κόπο και χρόνο (και η πτυχιακή γέλασε, γιατί η πτυχιακή ξέρει 😂). Αφότου ακολούθησα μια απλή σειρά βημάτων, κατάφερα να τα βάλω όλα σε μια σειρά και να ξεκινήσω τις διαδικασίες προκειμένου ένα ένα να αποκτήσουν υπόσταση.

Το project που έχει πια διαμορφωθεί πλήρως και είμαι ΑΠΊΣΤΕΥΤΑ ΠΕΡΉΦΑΝΗ για αυτό, είναι  φυσικά η δημιουργία της σελίδας του Athenian Girl Out and About και η νέα ομάδα μας στο Facebook! 🎉🎉

✨Ναι, καλά διάβασες! 

Πλέον τα μέλη της κοινότητας του Athenian Girl Out and About μπορούν να συνδεθούν στο Facebook υπό το όνομα Babes out and about και να μοιραστούν τη θετικότητα, τις ιδέες, τους προβληματισμούς και τις συμβουλές τους, οπότε ανυπομονώ να σε δω εκεί!

Το δεύτερο project είναι κάτι σαφώς μεγαλύτερο που απαιτεί ΜΑΚΡΆΝ περισσότερες ώρες για την υλοποίησή του και είναι ακόμα μυστικό (έχω δώσει μερικά hints εδώ κι εκεί 😁). Αν θες να είσαι από τους πρώτους που θα μάθουν για αυτό, εγγράψου στο newsletter!

Αυτό το δεύτερο project που λες, άργησα μια εβδομάδα για να το ξεκινήσω και από ό,τι φαίνεται θα είναι έτοιμο στο τσακ για την πρεμιέρα του, αφού ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί στο 100%. Παρά τον περιορισμό της κυκλοφορίας και το κλείσιμο της σχολής, τις πρώτες μέρες δεν κατάφερα να αφιερώσω τουλάχιστον ένα μέρος του άπλετου πια ελεύθερου χρόνου μου για αυτό, διότι η αναβλητικότητα αποδείχτηκε ένας σημαντικός εχθρός της παραγωγικότητάς μου. 😫 

Πώς όμως κατάφερα να μπω (επιτέλους) στη διαδικασία να ανασκουμπωθώ και να παράγω αποτελέσματα;

Σε αυτό το blogpost θα βρεις:
  • Τις 3 ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου για να αυξήσεις την παραγωγικότητά σου
  • 4 τρόπους για να μπεις σε ρυθμούς παραγωγικότητας και να ολοκληρώσεις τις εργασίες σου


Οι 3 ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου


Μέσα στην άρνησή μου να απομακρυνθώ από το Instagram το οποίο απαιτεί μηδενική λειτουργία των εγκεφαλικών μου κυττάρων και να στρωθώ στη δουλειά, ήρθε ο Brian Tracy με το βιβλίο του "Φάε τον βάτραχό σου", ένα από τα αγαπημένα μου. Μέσα σε αυτό προτείνει να κάνουμε 3 συγκεκριμένες ερωτήσεις στον εαυτό μας κάθε φορά που θέλουμε να αφιερωθούμε στην "επιτέλεση των πιο σημαντικών εργασιών μας".

1. Ποιες είναι οι δραστηριότητες με τη μεγαλύτερη αξία; 

Αυτές που δεν είναι τόσο σημαντικές μπορούν να μείνουν πίσω, αφού προτεραιότητα έχουν οι πιο σημαντικές. Έτσι και για εμένα, το να προχωρήσουν τα projects μου είχαν μεγαλύτερη σημασία από το να δω ένα ακόμα βιντεάκι στο YouTube ή να κάνω άσκοπο scrollong στο Instagram

Αυτή η ερώτηση είναι η πιο σημαντική και πρέπει να την απαντήσουμε με πλήρη ειλικρίνεια στον εαυτό μας και όχι να κρυφτούμε πίσω από το δάχτυλό μας και να πούμε "Μεγαλύτερη αξία για εμένα αυτή τη στιγμή έχει να χαλαρώσω στο Netflix, παρόλο που το έχω πάει σερί 5 ώρες". 😏

2.Τι μπορώ να πράξω εγώ -και μόνο εγώ- που μπορεί να κάνει τη διαφορά;

Πολλές φορές υπάρχουν τμήματα των εργασιών μας ή και ολόκληρες εργασίες οι οποίες μπορούν να γίνουν πολύ ευκολότερα από κάποιον άλλον παρά από εμάς. Αυτό δεν σημαίνει να δίνεις σε άλλους τη δουλειά σου επειδή βαριέσαι, αλλά να αναθέτεις σε κάποιον τη δουλειά που εκείνος γνωρίζει καλύτερα από εσένα, προκειμένου να ολοκληρωθεί πιο γρήγορα. Αν δεν είχα τη βοήθεια της Ειρήνης δεν θα υπήρχε περίπτωση να είχα καταφέρει σε μερικές εβδομάδες να έχω ένα πλήρως ανακαινισμένο blog, αφού οι γνώσεις μου στον προγραμματισμό είναι τραγικά περιορισμένες. 😅

Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποια πράγματα τα οποία μπορούμε να κάνουμε ΜΟΝΟ εμείς. Ποιος άλλος θα ξεκίναγε τα Babes out and about αν όχι ΕΓΏ; Ο Brian Tracy προτείνει να κάνουμε αυτήν την ερώτηση στον εαυτό μας συχνά κατά τη διάρκεια της ημέρας και να ξεκινάμε την υλοποίηση αυτού του αντικειμένου πριν από τα υπόλοιπα. -#smellslikeproductivity

3.Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω καλύτερα τον χρόνο μου αυτή τη στιγμή;

Αυτή την ερώτηση έχω μάθει πια να την κάνω πολλές φορές την ημέρα. Άπαξ και απαντήσεις σε αυτή την ερώτηση, θα ξέρεις ακριβώς τι πρέπει να κάνεις. 👀 Αυτό αναρωτιόμουν κι εγώ όταν συνειδητοποιούσα το πόση ώρα έχω χαζέψει στο Instagram: πώς μπορώ να εκμεταλλευτώ καλύτερα αυτόν τον χρόνο που διαθέτω; Εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις (όπου για παράδειγμα κοινοποιούσα στα Stories μου quotes για Monday Motivation ή Saturday Positivity), η απάντηση ήταν: τα projects μου. 

Το επόμενο βήμα ήταν να αφήσω το κινητό και να στρωθώ στη δουλειά. Εάν δεν έκανα αυτή την επαναφορά στην πραγματικότητα ανά λίγες ώρες είναι 1000% σίγουρο ότι θα έβλεπα ό,τι πιο trash κυκλοφορεί στο Instragram/YouTube και δεν θα έπαιρνα ποτέ την πρωτοβουλία να υλοποιήσω τα projects μου. Μην το πάρεις στραβά, το να θες μια μέρα να τεμπελιάσεις με την ησυχία σου δεν έβλαψε ποτέ κανέναν, όμως όταν έχεις αναλάβει μια εργασία -και μάλιστα με διορία- θα χρειαστεί να  ανασκουμπωθείς και να πάρεις λίγο μπρος, τουλάχιστον κάνοντας μερικά μικρά βήματα. Πώς, όμως, θα κάνεις την αρχή για την υλοποίηση της μεγάλης σου εργασίας;


4 απλοί τρόποι για να αυξήσεις την παραγωγικότητά σου

ΠΕΡΙΣΠΑΣΜΟΊ: Είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο αναβάλλουμε εργασίες. Μέσα στο μυαλό μας υπάρχουν ένα σωρό άλλα πράγματα που θέλουμε να κάνουμε και απαιτούν σαφέστατα πολύ λιγότερο κόπο από το project μας. Έτσι, καταλήγουμε να κάνουμε οτιδήποτε άλλο εκτός από τις απαντήσεις των παραπάνω ερωτήσεων 😁 - #oops.

Για να απαλλαχτείς από τους περισπασμούς μπορείς να διαμορφώσεις τις ιδανικές συνθήκες τόσο στο περιβάλλον γύρω σου όσο και στο μυαλό σου (braindump)! Έπειτα, διάλεξε το αντικείμενο που είναι το σημαντικότερο και ξεκίνα με αυτό! Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη μέθοδο Pomodoro, η οποία εγγυάται την αποφυγή των περισπασμών και την αύξηση της συγκέντρωσής σου!


ΓΙΑΤΊ ΤΟ ΑΝΑΒΆΛΛΕΙΣ; Μήπως επειδή αυτή η δουλειά δεν είναι δική σου; Πες όχι και ανάθεσέ την σε αυτόν που θα την κάνει καλύτερα και γρηγορότερα από εσένα. 
Μήπως δεν θέλεις να την κάνεις επειδή δεν σου αρέσει; Αναθεώρησε τους λόγους για τους οποίους την ανέλαβες εξ αρχής και ανάλογα με το backround διάλεξε τις επόμενες κινήσεις σου (δεν μπορώ να σου πω να παραιτηθείς από τη δουλειά σου ή να αλλάξεις σχολή). 
Μήπως σου φαίνεται δύσκολη; Ξεκίνα με το να τη σπας σε μικρά και εύκολα υλοποιήσιμα βήματα, ώστε να πραγματοποιείς ένα από αυτά κάθε φορά και να συνεχίζεις ανώδυνα με το επόμενο.


ΦΑΝΤΆΣΟΥ ΤΟ ΑΠΟΤΈΛΕΣΜΑ. Σκέψου πώς θα αισθανθείς μόλις ολοκληρώσεις αυτή την εργασία: περηφάνια, χαρά, ενθουσιασμό, αισιοδοξία; Δώσε στον εαυτό σου ένα λεπτό και προσπάθησε να νιώσεις αυτό το συναίσθημα. Θα είναι η μεγαλύτερη κινητήριος δύναμη κάθε φορά που αναβάλλεις την εργασία σου. Το να κοιτάς τον τελικό μας στόχο σαν να έχει ήδη υλοποιηθεί (aka fake it till you make it) θα σε βοηθήσει πολύ περισσότερο από όσο νομίζεις. Προσπάθησέ το και θα με θυμηθείς. 😉


CHECKLIST. Τι πιο ωραίο από έναν βήμα προς βήμα οδηγό από τον εαυτό σου για τον εαυτό σου; Όπως φτιάχνουμε λίστα για το τι θα πάρουμε μαζί μας στα ταξίδια μας προκειμένου να μην ξεχάσουμε τίποτα και να τελειώσουμε γρηγορότερα, έτσι και για τα μεγάλα projects, μια λίστα με τα ακριβή βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν είναι κάτι παραπάνω από σημαντική. Όπως μας λένε και οι ειδικοί, από την εκτόξευση πυραύλων μέχρι και τα πρωτόκολλα εγχειρήσεων, λεπτομερή checklists χρησιμοποιούνται προκειμένου να επιτευχθεί ο εκάστοτε τελικός στόχος. Μάλιστα, με μια τέτοια λίστα όχι μόνο ξέρεις ακριβώς ποιο πρέπει να είναι το επόμενό σου βήμα αλλά και αποφεύγεις πιθανά λάθη ή παραλείψεις.


Ποιες είναι οι εργασίες που αναβάλλεις αυτόν τον καιρό; 


xx 


Share:

Δημοσίευση σχολίου

Designed by OddThemes | Edited by BwithRenata