Πώς απέβαλα το άγχος με το journaling 📔


Αν με παρακολουθείς στο Instagram, πιθανότατα να θυμάσαι από τα Stories μου το journaling challenge των 30 ημερών που ξεκίνησα τον προηγούμενο μήνα. Αυτό το post είναι αφιερωμένο σε εκείνες τις 30 μέρες και περίμενα τόσο καιρό να το γράψω! 😉


Σε αυτό το blogpost θα διαβάσεις: 

  • Τι είναι το journaling

  • Γιατί ξεκίνησα το challenge

  • Πώς εξελίχθηκαν αυτές οι 30 ημέρες

  • Τι έμαθα

  • Τι συμβαίνει τώρα, μετά το τέλος του challenge


ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ JOURNALING

Αν θέλαμε να μεταφράσουμε τον όρο, θα προέκυπτε το «γράφω ημερολόγιο». Όμως, σε αυτήν την περίπτωση, τo journaling είναι κάτι παραπάνω. Είναι ένας τρόπος να κάνεις διάλογο με τον εαυτό σου. Να γράφεις ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ περνάει από το μυαλό σου αυτή τη στιγμή, χωρίς να σε νοιάζει η συνοχή, η συνεκτικότητα, οι παράγραφοι κλπ. Μπορείς να γράφεις όχι μόνο για τη μέρα σου αλλά και για ό,τι άλλο σε απασχολεί: άγχη, φόβοι, σκέψεις, διλήμματα. Επίσης, είναι ένας τρόπος να αναρωτηθείς και κάποια πράγματα για τον εαυτό σου. Πράγματα που συνήθως είναι δύσκολο να δομήσουμε στη σκέψη μας, χωρίς να αφαιρεθεί η προσοχή μας, όπως: τι έχω μάθει αυτές τις μέρες; Πώς νιώθω; Από πού πηγάζει το άγχος/χαρά/λύπη/ενθουσιασμός; Είναι μια αφορμή για να σκεφτείς λίγο πιο βαθιά και σοβαρά ζητήματα.

 ΓΙΑΤΙ ΞΕΚΙΝΗΣΑ ΤΟ JOURNALING CHALLENGE

Ξεκίνησα αυτό το challengeτην πιο κατάλληλη στιγμή: είχα γυρίσει από διακοπές και ήθελα να βάλω το μυαλό μου σε τάξη. Ήξερα από εμπειρία ότι ο μοναδικός τρόπος να το καταφέρω αυτό ήταν να αφιερώσω λίγο χρόνο μέσα στη μέρα μου για να γράφω όλα όσα έχω στο μυαλό μου. Όχι απαραίτητα σαν ημερολόγιο, αλλά σαν έναν τρόπο να μπει σε μια σειρά ο αχταρμάς μου. Προκειμένου, λοιπόν, να το πάρω αυτό στα σοβαρά, αποφάσισα να θέσω στον εαυτό μου ένα journaling challenge 30 ημερών. Οι μέρες που παρέλειπα δεν χάνονταν, αλλά προστίθενταν μετά, με αποτέλεσμα το challenge αυτό να διαρκέσει πάνω από ενάμιση μήνα.

Έτσι, άρχισα να γράφω σε ένα τετράδιο Α4 κάθε πρωί, σαν μέρος της πρωινής μου ρουτίνας μετά το γυμναστήριο, το smoothie και το acai bowl . 😊

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ 30 ΗΜΕΡΕΣ

Την πρώτη εβδομάδα έγραφα τουλάχιστον δύο σελίδες την ημέρα. Ένιωθα ότι είχα τόσα να γράψω και να ξεκαθαρίσω μέσα μου, που δεν συνειδητοποιούσα πώς αφηνόταν το χέρι μου να γράφει. Το μοτίβο που ακολουθούσα ήταν να γράφω πρώτα ό,τι είχα στο μυαλό μου, μετά να τα βάζω σε μια σειρά, να τα λύνω όλα και τελικά να χαλαρώνει ο το κεφάλι μου από τον χαμό που συνήθως χωρίς λόγο είχε δημιουργηθεί εκεί μέσα.

Στην αρχή της δεύτερης εβδομάδας άρχισα να δυσκολεύομαι. Λίγο η εκδρομή στο Αγκίστρι, λίγο το ένα, λίγο το άλλο, ξεχνιόμουν. Τότε κατάλαβα πόσο πολύ χρειαζόμουν τελικά να γράφω μέσα στην ημέρα: ήμουν μονίμως στην τσίτα και ένιωθα ότι χρειαζόμουν μια διέξοδο επειγόντως. Μια διέξοδο τέτοια, που όσο κι αν συζητήσεις με κάποιον, αν δεν κάτσεις λίγο να τα πεις με τον εαυτό σου, δεν θα τη βρεις ποτέ σε περιπτώσεις σαν κι αυτή.

Ως και τη 12η μέρα, έγραφα περίπου ανά δύο μέρες, αφού τα πρωινά σουρτούκευα (άδικα με λένε out and about?) και το μεσημέρι που γύρναγα, ξεχνούσα να γράψω. Προκειμένου να ξαναμπώ στον ρυθμό του challenge, έβαλα το journaling σαν to-do στην ατζέντα μου για να μην το ξεχνάω 😎. Με αυτόν τον τρόπο από τη 13η μέρα και μετά, έγραφα καθημερινά και μάλιστα ανυπομονούσα να ανοίξω το τετράδιό μου ώστε να ξεκινήσω τη μέρα μου με φρέσκο μυαλό.

Μέχρι και το τέλος του challenge δεν είχα χάσει πάνω από 2 μέρες. Η ψυχολογία μου ήταν καταπληκτική και το τετράδιό μου ήταν το κατάλληλο μέρος για να μεταφράσω την υπέροχη διάθεσή μου σε λέξεις. Μάλιστα, κατέγραφα και μερικές δημιουργικές μου ιδέες και έγραφα ελεύθερα πάνω σε αυτές αφήνοντάς τες να εξελιχθούν.

ΤΙ ΕΜΑΘΑ

Το πρώτο πράγμα που έμαθα ήταν πως όσο κι αν πιστεύω ότι δεν έχω τίποτα να γράψω, αν πιέσω τόοοσο δα τον εαυτό μου, τότε μπορώ να γεμίσω και τρεις σελίδες Α4 άνετα. Πάντα υπάρχει κάτι που σκέφτεσαι, επομένως πάντα υπάρχει κάτι να γράψεις και να συζητήσεις με τον εαυτό σου. Μπορεί άλλοτε να έγραφα τρεις σελίδες και άλλοτε μισή, όμως πάντα υπήρχε κάτι.

Ήδη από τις πρώτες μέρες ήταν ορατά τα οφέλη του journaling στην ψυχολογία μου. Από εκεί που βρισκόμουν σε σύγχυση και δεν ήξερα τι να πρωτοκάνω, έγραφα κάθε άγχος μου και ανησυχία στο χαρτί κι όλα άρχισαν να φαίνονται ξεκάθαρα. Δεν ήταν λίστα σαν αυτή που έγραφα στην ατζέντα μου. Ήταν η αποτύπωση στο χαρτί της φωνής μέσα μου. Έλεγε όλα όσα θεωρούσα μπερδεμένα και έμοιαζαν με βουνό. Αφού τα κατέγραφα αυτά, τα έβαζα σε μια σειρά και προσπαθούσα να εξαπλουστεύσω το καθετί και αν αφορούσε κάτι μεγάλο, να το σπάσω σε μικρότερα βήματα. Εκτός από αυτό, παρατήρησα ότι είχα την τάση να ενθαρρύνω τον εαυτό μου να χαλαρώσει και να τα πάρει όλα με τη σειρά τους και χωρίς πανικό. Μάλλον το να ενθαρρύνεις ο ίδιος τον εαυτό σου έχει πολύ μεγαλύτερη δύναμη από ό,τι πίστευα, ειδικά όταν το καταγράφεις και πλέον τα λόγια αυτά δεν αιωρούνται σαν μια απλή παρακίνηση στο μυαλό σου, αλλά έχουν αποτυπωθεί μόνιμα στο χαρτί και είναι εκεί για να τα διαβάσεις ξανά και ξανά ώσπου να τα αφομοιώσεις. ✌️`

Αν χρειαζόταν να βγάλω ένα συμπέρασμα από όλα όσα κατάλαβα μετά από αυτές τις 30 ημέρες, αυτό είναι ότι τελικά η λύση βρίσκεται μέσα μας. Μπορούμε να λύσουμε κάθε πρόβλημα, κάθε δισταγμό και φόβο εάν δώσουμε χώρο και χρόνο στον εαυτό μας και δεν προσπερνάμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας. Και αυτό μας βοηθάει να μάθουμε τον εαυτό μας, τα θέλω μας, τις αξίες μας και … (πρόσθεσε ό,τι άλλο θες εσύ).

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ, ΜΕΤΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ CHALLENGE

Όλα αυτά συνέβησαν μέσα στον Σεπτέμβριο και ως τα μισά του Οκτώβρη (στο είπα ότι κράτησε πάνω από ενάμιση μήνα). Από τότε έχουν περάσει αρκετές μέρες. Πλέον, η σχολή έχει ξεκινήσει για τα καλά, εγώ ίσα που προλαβαίνω να ανασάνω και δυστυχώς για πολλές μέρες δεν έχω βρει χρόνο να γράψω αν και αισθάνομαι ότι το χρειάζομαι ΠΟΛΥ. Μου έχει λείψει αυτό το συναίσθημα του να ξεδιαλύνονται όλα και να μοιάζουν απλά και εύκολα. Πρέπει να βρω χρόνο Α-Μ-Ε-Σ-Α και υπόσχομαι στον εαυτό μου ότι θα το κάνω. Μου έκανε πολύ καλό το journaling και δεν έχω σκοπό να το παρατήσω μετά το 30-day-challenge. 🤞

Εσύ βάζεις ποτέ τις σκέψεις σου στο χαρτί;




xx
Share:

Δημοσίευση σχολίου

Designed by OddThemes | Edited by BwithRenata