Κρίσεις πανικού: η εμπειρία μου (+tips!)

 Αυτό το blogpost θα είχε τελείως διαφορετικό θέμα εάν δεν είχα πάθει εχθές μία mini κρίση πανικού για να συνειδητοποιήσω πόσο σημαντικό είναι να μιλήσω για αυτό.


Οπότε πήρα την απόφαση να σας μιλήσω για κάτι που με ταλαιπωρεί αρκετά χρόνια, όμως πλέον έχω μειώσει σημαντικά και μπορώ κάπως να τιθασευσω: κρίσεις πανικού

⚠️ Disclaimer: σε καμία περίπτωση δεν είμαι ψυχολόγος! Ό,τι διαβάζεις εδώ αφορά αποκλειστικά την προσωπική μου εμπειρία.  Αν παθαίνεις συχνά κρίσεις πανικού, συμβουλέψου έναν ψυχολόγο θα σε βοηθήσει πολύ - όπως έγινε και με μένα  #spoiler 👀

Σε αυτό το blogpost θα βρεις:

  • τι είναι οι κρίσεις πανικού
  • τι τις πυροδοτεί
  • πώς τις αντιμετωπίζω εκείνη τη στιγμή
  • πώς τις αντιμετωπίζω μακροχρόνια
  • τις συμβουλές που έλαβα στο instagram από εσάς



Τι είναι οι κρίσεις πανικού



Η κρίση πανικού είναι μία έντονη αντίδραση άγχους/ φόβου απέναντι σε κάποιο ερέθισμα, γεγονός, σκέψη κλπ. κατά την οποία νιώθεις να χάνεις τον έλεγχο. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν ζαλάδα, λιποθυμία, ταχυπαλμία, γρήγορη ανάσα, κλάμα, εφίδρωση, σφίξιμο, βούισμα αυτιών και πλάκωμα στο στήθος, όμως διαφέρουν σημαντικά από άνθρωπο σε άνθρωπο.



Τι πυροδοτεί τις κρίσεις πανικού;


Για τον κάθε άνθρωπο υπάρχουν διαφορετικά ερεθίσματα που μπορούν να πυροδοτήσουν μία κρίση πανικού. Για μένα συνήθως αφορούν την έλλειψη χρόνου, μία τεράστια λίστα υποχρεώσεων που δεν ξέρω πώς να διαχειριστώ, πολλές σκέψεις που αισθάνομαι την μπερδεύονται στο κεφάλι μου και άλλα...



Πώς αντιμετωπίζω μια κρίση πανικού εκείνη τη στιγμή


1. Braindump

Επειδή όπως σου είπα συνήθως αφορά τον πανικό του "πότε θα τα προλάβω όλα", πιάνω ένα χαρτί και γράφω όλα όσα σκέφτομαι σε μορφή λίστας. Είναι καθαρτικό 😌. Νιώθω ένα βάρος να φεύγει από πάνω μου και να έχει πάρει τη μορφή λέξεων γραμμένων σε χαρτί. Αυτά συνήθως είναι λιγότερα από ό,τι πίστευα αρχικά και σχεδόν πάντα είναι πιο διαχειρίσιμα σε σχέση με το πόσο δύσκολο φάνταζαν μέσα στο μυαλό μου



2. Φωνάζω κάποιον δικό μου 

Πλέον μπορώ να γνωρίσω τα πρώτα σημάδια μιας κρίσης πανικού και να φωνάξω για να έρθει κάποιος κοντά μου: να μου κρατήσει το χέρι, να μου πει να πάρω ανάσες και να πω τι μου συμβαίνει. Είναι όμορφο και πολύ χρήσιμο να έχεις δίπλα σου κάποιον δικό σου σε μία τέτοια δύσκολη στιγμή. Αν δεν είναι κάποιος κοντά μου, θα πάρω τηλέφωνο ή θα κάνω βιντεοκλήση.



3. Ανάσες

Υπάρχουν πολλές ασκήσεις με ανάσες εκεί έξω και έχω δοκιμάσει αρκετές από αυτές. Εκείνη που κάνω συχνότερα είναι η 3-4-5: 3" εισπνοή, 4" κράτημα, 5" εκπνοή. 💨 Η αλήθεια είναι πως εκείνη τη στιγμή είναι δύσκολο να ελέγξω την ανάσα μου όμως με λίγη προσπάθεια τα καταφέρνω και ηρεμώ.



4. Πηγαίνω σε άλλο δωμάτιο

Κάποιες φορές χρειάζομαι να φύγω μακριά από "τον τόπο του εγκλήματος" καθώς εκεί είναι που βρίσκεται συνήθως το ερέθισμα της κρίσης πανικού: είτε είναι μία λίστα, ένα e-mail, ένα μάθημα είτε γενικά ο χώρος όπου έκανα αυτές τις σκέψεις, πρέπει να μείνω μακριά του. Για αυτό κάθομαι σε ένα τελείως διαφορετικό δωμάτιο ώσπου να ηρεμήσω.




Πώς αντιμετωπίζω μια κρίση πανικού μακροχρόνια



1. Η κρίση πανικού ΔΕΝ είναι ένα καπρίτσιο της στιγμής! 

Μπορεί από πίσω να κρύβονται πολλά περισσότερα και η ίδια να αποτελεί την κορυφή του παγόβουνου. Για αυτό θα σε συμβούλευα με όλη μου την αγάπη να συμβουλευτείς έναν ψυχολόγο. Δεν είναι πια το ταμπού που ήταν κάποτε. Δεν είναι.  Σε διαβεβαιώ. Η σημερινή κοινωνία απαιτεί τόσα από μας και η ψυχική μας υγεία κλονίζεται σχεδόν καθημερινά - ειδικά στις πρωτοφανείς καταστάσεις που ζούμε. 

Κάνω ψυχοθεραπεία σχεδόν τρία χρόνια τώρα και είναι η ΚΑΛΥΤΕΡΗ επιλογή που έκανα ποτέ για τον εαυτό μου! Πηγαίνω στο γραφείο συμβουλευτικής του πανεπιστημίου. Ψάξε στη σελίδα της σχολής σου μήπως έχετε και εσείς, αλλιώς απευθύνσου σε ιδιώτη. Η αρχή είναι λίγο δύσκολη, όμως μην τα παρατήσεις, σε εκλιπαρώ! είναι ένας επαγγελματίας με γνώσεις πάνω στο θέμα. δεν θα σε κρίνει! Είναι ο μοναδικός άνθρωπος που μπορεί να σε βοηθήσει. Αν νιώσεις ότι δεν είναι κατάλληλος, απευθύνσου σε δεύτερο και τρίτο και τέταρτο. Μόνο μην τα παρατήσεις. Σε παρακαλώ. Αξίζει!



2. Γυμναστική και διαλογισμός

Δεν σκέφτομαι τίποτα και αν πάω να σκεφτώ κάτι από αυτά που με πανικοβάλλουν, η σκέψη φεύγει γρήγορα ώστε να συγκεντρωθώ σε αυτό που κάνω.  Είναι ένα προληπτικό μέτρο για να κρατήσω σε καλή κατάσταση την ψυχική μου υγεία και καθαρό το μυαλό μου καθημερινά.



3. Journaling

Λόγω της τενοντίτιδας των προηγούμενων μηνών απείχα από το journaling και ένιωσα ότι λείπει από τη ζωή μου. Ουσιαστικά, γράφεις ό,τι έχεις στο μυαλό σου χωρίς ανάγκη για δομή, συντακτικό κλπ. Άσε τη σκέψη σου να αποτυπωθεί στο χαρτί, όσο ανακατεμένη και αν είναι. Αν δεν ξέρεις από πού να αρχίσεις, ρίξε μία ματιά στην Amber Rae, η οποία μοιράζεται prompts, ιδέες και συμβουλές για το journaling. Για το δικό μου ταξίδι στο journaling πάτα εδώ!



4. Οργάνωση

Ήρθε η ώρα να μάθεις γιατί είμαι τόσο ερωτευμένη με την οργάνωση και την τάξη: μου φέρνει γαλήνη, ηρεμία, ψυχραιμία και καθαρίζει το τοπίο μπροστά μου μειώνοντας τα επίπεδα άγχους και πανικού. Είτε αφορά τον φυσικό μου χώρο είτε τις υποχρεώσεις και τους στόχους μου,  προσπαθώ να είμαι όσο πιο οργανωμένη γίνεται. Ειδικά για τον χώρο γύρω μου ακολουθώ το ρητό "τακτοποιημένος χώρος, τακτοποιημένο μυαλό". Για αυτό..

✅ κάθε βράδυ συγυρίζω το σπίτι για να είναι έτοιμο για την επόμενη μέρα 

✅ κάθε Κυριακή οργανώνω την εβδομάδα που ξεκινάει 

✅ κάθε βράδυ φτιάχνω το πρόγραμμα/ χρονοδιάγραμμα της επόμενης ημέρας.

Αν θέλεις να ελαφρύνεις τον χώρο και το μυαλό σου, προτείνω ανεπιφύλακτα ένα εντατικό ξεσκαρτάρισμα! Πήγαινε στα RESOURCES για να βρεις ένα challenge 5 ημερών, όπου σε καθοδηγώ βήμα βήμα για να κάνεις decluttering σε γραφική ύλη, χαρτικά, μακιγιάζ & περιποίηση προσώπου, ρούχα & αξεσουάρ και ψηφιακό χώρο!


5. Άνθρωποι που με εμπνέουν

Lavendaire, Muchelleb, Brooke Castillo. Είναι μόνο μερικά άτομα που άρχισα να παρακολουθώ για να έχω τη ζωή μου σε τάξη ήδη από τις αρχές του Λυκείου. Τα λόγια τους τα έκανα πράξεις, τις πράξεις τις προσάρμοσα στις ανάγκες μου και πλέον μοιράζομαι ό,τι έμαθα εδώ για να εμπνεύσω έστω και έναν άνθρωπο να πάρει τη ζωή στα χέρια του: να αφήσει πίσω όλα όσα τον περιορίζουν και να προσπαθήσει να κυνηγήσει τα όνειρά του!




Και οι δικές σας συμβουλές! 


Όταν σας ζήτησα τις δικές σας συμβουλές για το πώς διαχειρίζεται μία κρίση πανικού, η ανταπόκριση ήταν τεράστια! Έλαβα τόσα μηνύματα που δεν μπόρεσα να τις ανεβάσω όλες στα Instagram Stories μου... Θα ήταν κρίμα να μην τις δουν περισσότεροι άνθρωποι και να βοηθηθούν! Μερικές από τις απαντήσεις που έλαβα ήταν 👇

🌱 Προσπαθώ να σκεφτώ λογικά και ηρεμώ τον εαυτό μου ότι θα τελειώσει

🌱 Ανάσες και χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις κυρίως της αφής

🌱 Με ψυχολόγο

🌱 Κάθομαι κάτω για να μην χτυπήσω πέφτοντας ζητώ βοήθεια

🌱 Βάζω μουσική και προσπαθώ να συγκεντρωθώ στους στίχους

🌱 Γιόγκα 

🌱 Προσπαθώ να σκέφτομαι ότι είμαι καλά γιατί αυτή τη στιγμή δεν τρέχει κάτι

🌱 Κλείνω τα μάτια, αναπνέω βαθιά και σκέφτομαι αστεία στιγμιότυπα από το Real housewives 

🌱 Βρίσκω αντικείμενα στον χώρο, ένα χρώμα, μία μυρωδιά

🌱 Ξαπλώνω στο σκοτάδι και ακούω μουσική

🌱 Βγαίνω στον καθαρό αέρα, ρίχνω κρύο νερό στο πρόσωπό μου, αγκαλιάζω/ τηλεφωνώ άτομα που με εμψυχώνουν

🌱 Υπομονή και μετά την φάτσα 😗✌ με κλάμα στον καθρέφτη

🌱 Χαμομήλι

🌱 Παίρνω 10 βαθιές ανάσες, μετράω αντίστροφα από ποιον αριθμό μου έρθει ή φωνάζω στο μαξιλάρι μου

🌱 Προσπαθώ να μετράω τις ανάσες μου και να σκέφτομαι τα πράγματα θα καλυτερέψουν



Ελπίζω αυτό το άρθρο να σε βοήθησε! Σε κάθε περίπτωση, αν παθαίνεις κρίσης πανικού, μην το αμελήσεις και μην το θεωρήσεις μια απλή εκδήλωση! Απευθύνσου σε έναν ειδικό!

Θυμήσου ότι δεν είσαι μόνος/ μόνη σε αυτό! 





xx 

📌 Pin it! ⤵




Share:

Δημοσίευση σχολίου

Designed by OddThemes | Edited by BwithRenata