Πώς να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τις διακοπές των Χριστουγέννων + FREE εργαλείο για να το καταφέρεις 🎉


Οι διακοπές των Χριστουγέννων τα τελευταία χρόνια (aka όσο σπουδάζω στο Πανεπιστήμιο 🎓) έρχονται μαζί με την απορία: τι να πρωτοκάνω; Να ξεκουραστώ; Να διαβάσω; Πόσο; Ποιες μέρες; 🙃Η αλήθεια είναι πως την απάντηση ακόμα ψάχνω να τη βρω, αφού συνήθως μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων ξεκινά η εξεταστική, επομένως θέλω να είμαι κάπως προετοιμασμένη για αυτή. Ωστόσο, έχει αποδειχτεί πως το πολύ διάβασμα μέσα στις γιορτές μπορεί μεν να αποδειχτεί μεγάλη βοήθεια για όταν πια έρθει η εξεταστική, όμως η κούραση είναι αληθινή, μιας και δεν έχω προλάβει να ξεκουραστώ.😅
Φέτος, έβαλα στόχο να βρω την ισορροπία μεταξύ διαβάσματος και ξεκούρασης και έτσι επινόησα ένα συστηματάκι προκειμένου να το καταφέρω αυτό. 💪ΠΡΟΦΑΝΕΣΤΑΤΑ αυτό το συστηματάκι είναι ένα πρόγραμμα (με λίγο διαφορετική δομή από τα κλασικά μου).
Αν και εσύ έχεις ένα σωρό πράγματα να κάνεις μα δεν μπορείς να αποφασίσεις από πού να ξεκινήσεις και δεν θέλεις να τα αφήσεις όλα για τελευταία στιγμή, αυτό το blogpost είναι για εσένα! 
Μάλιστα, έχω έτοιμο ένα FREE workbook το οποίο θα λάβεις αποκλειστικά αύριο 26/12 στο μέιλ σου! 😄🎉 (Μελλοντική προσθήκη: η ημερομηνία πέρασε, επομένως το freebie δεν είναι πια διαθέσιμο. Μπορείς να κάνεις εγγραφή στο newsletter για να ενημερωθείς νωρίτερα για το πότε θα κυκλοφορήσει το επόμενο!)


Σε αυτό το blogpost θα βρεις

  •         Ποιους κανόνες έθεσα στον εαυτό μου για αυτές τις διακοπές.
  •         Πώς ξεκαθάρισα στο μυαλό μου τι θα κάνω.
  •         Πώς οργάνωσα τον χρόνο μου για να ξεκουραστώ αρκετά αλλά και να δουλέψω.  


Οι κανόνες μου
Πριν να κάνω οποιοδήποτε βήμα έκανα μια συμφωνία με τον εαυτό μου. Και αυτή ήταν να μην παραβλέψω τους κανόνες που θα έθετα. Ξέρω, διακοπές και κανόνες δεν ακούγονται ωραία, όμως για μια εργασιομανή όπως εγώ, η ύπαρξη ορίων είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη.😁
Επομένως, οι κανόνες που έθεσα ήταν οι εξής:

1.Να αφιερώνω τουλάχιστον μισή ώρα κάθε μέρα για self-care κάθε μορφής.
2.Να δουλεύω για μία ώρα την ημέρα στο χτίσιμο του AGOA.
3.Να μην αρνηθώ καμία έξοδο/δραστηριότητα στο όνομα του διαβάσματος (ναι, το έκανα στο παρελθόν).
4.Όποτε νιώθω να κουράζομαι, να σταματάω αμέσως.

Αυτοί οι κανόνες πιστεύω ότι θα με βοηθήσουν ώστε να μην ξεφύγω (όπως έκανα πέρσι) και οδηγηθώ στην υπερκόπωση (πάλι όπως έκανα πέρσι 😂). Μισή ώρα για self-care και μια ώρα για να δουλεύω για την ανάπτυξη του παιδιού μου (του AGOA εννοώ, μην τρελαίνεσαι) νομίζω είναι αρκετές.🤔

My to-do’s
Νομίζω πως όλοι μας έχουμε τη νοοτροπία του «δεν προλαβαίνω τώρα, θα το κάνω στις γιορτές». Δυστυχώς, με αυτόν τον τρόπο συγκεντρώνονται τελικά τόσα πράγματα για τις γιορτές, που είναι ανθρωπίνως αδύνατο να τα κάνουμε. Για αυτό έγραψα άλλωστε το blogpost για το πώς να υλοποιήσεις τους στόχους σου πριν τον ερχομό του νέου έτους, για να μη μαζευτούν όλα στις γιορτές και τελικά δεν προλάβεις τίποτα. Βέβαια, μπορεί να μην μιλάμε για στόχους αλλά για διάφορες δουλίτσες, όπως να πάρουμε back-up στον υπολογιστή ή να ξεκαθαρίσουμε τις άπειρες φωτογραφίες στο κινητό ή μια εργασία για την σχολή.
Αυτό που θα χρειαστεί να κάνεις είναι ένα μεγάααλο braindump, δηλαδή να γράψεις σε μια σελίδα χαρτί όλα όσα έχεις στο μυαλό σου να κάνεις 📃. Οι πιθανότητες λένε ότι αυτά θα είναι αρκετούτσικα, οπότε πρέπει να αποφασίσεις τι θα κρατήσεις στη λίστα σου και τι όχι. Όπως έχω πει και στον οδηγό για το πώς να οργανώνεις τιςμέρες σου, αυτό που πρέπει να κάνεις σε τέτοιες περιπτώσεις είναι να αποφασίζεις τι είναι σημαντικό να κάνεις και τι όχι. Για εμένα δεν είναι σημαντικό να καθαρίσω πίσω από τους καναπέδες, σε αντίθεση με το να γράψω blogposts για να ανέβουν μέσα στις επόμενες ημέρες 😎. Άρα, διέγραψε όλα όσα δεν είναι σημαντικά και δεν θα σε επηρεάσουν αν δεν γίνουν.
Πλέον, έχουν μείνει πίσω μερικά to-dos τα οποία δεν ξέρεις πώς στο καλό να κατανείμεις μέσα στις ημέρες που διαθέτεις. Αυτό που έχεις να κάνεις τώρα είναι να βάλεις σε σειρά προτεραιότητας. Απλό; Απλό. Ύστερα, γράψε δίπλα στο καθετί πόσο χρόνο πιστεύεις ότι θα χρειαστείς προκειμένου να το υλοποιήσεις ⏳. Εάν αφορά κάτι πολύ μικρό, πχ ένα τηλεφώνημα, δεν αξίζει τον κόπο, όμως για περιπτώσεις όπως η αγορά ενός δώρου θα χρειαστεί να σκεφτείς πόσες ώρες θα χρειαστούν.

Το χρονοδιάγραμμα
Γενικά, όταν σκέφτομαι τη μέρα μου και το πώς να τη δομήσω, την χωρίζω σε δύο μέρη: πρωί και απόγευμα. Έτσι, αποφάσισα να χωρίσω τις 17 μέρες των διακοπών μου σε πρωί και απόγευμα. Επίσης, έβαλα και το AGOA (Athenian Girl Out and About) σαν ένα διαφορετικό τμήμα της ημέρας. Εσύ μπορείς να βάλεις σαν τρίτο τομέα όποιο project δουλεύεις, ενώ φυσικά μπορείς να το αφήσεις κενό.😉
Αρχικά, γράψε στο πρόγραμμα όλα όσα έχεις να κάνεις πέραν της λίστας σου, όπως τα τραπέζια ή οι εκδηλώσεις που έχεις κλείσει να πας.

Έπειτα, μπορείς να αποφασίσεις πώς θα οργανώσεις τα to-dos σου. Ένας τρόπος είναι να αφιερώσεις το ήμισυ της μέρας σε αυτά και το υπόλοιπο στην ξεκούρασή σου, σε μια βόλτα κλπ. Μια άλλη ιδέα είναι να αφιερώσεις μερικές μέρες ολόκληρες στα to-dos , ώστε να έχεις κάποιες άλλες τελείως ελεύθερες για οτιδήποτε άλλο.
Το σημείο που με δυσκόλεψε ήταν το ότι δεν ήξερα ακριβώς αν την τάδε μέρα θα βγω πρωί ή απόγευμα, οπότε δεν ήξερα πότε να προγραμματίσω τη δουλειά μου. Σε τέτοιες περιπτώσεις, έγραψα με μολύβι ✏ καταχρηστικά στο πρωί, αφού δεν μπορώ να έχω κάτι σίγουρο προς το παρόν.

Εδώ να τονίσω πως αφού είδα ότι ο χρόνος για ξεκούραση και πάλι δεν επαρκεί, χρειάστηκε να κάνω μια δεύτερη εκκαθάριση και να αφαιρέσω μερικά πράγματα ακόμα.🙊

Προσπάθησε να δημιουργήσεις όσο το δυνατόν περισσότερα κενά μπορείς, προκειμένου πράγματι να ξεκουραστείς, αφού όλοι ξέρουμε ότι πολλές δουλειές, όπως το διάβασμα συχνά παίρνουν περισσότερη ώρα από αυτή που έχουμε υπολογίσει. Επομένως το ιδανικό θα είναι να έχεις προνοήσει με μερικό έξτρα χρόνο ξεκούρασης, στην περίπτωση που οι δουλειές σου διαρκέσουν περισσότερο.

Όσον αφορά το project που ίσως έχεις αναλάβει, μπορείς να γράψεις κάπου όλα όσα πρέπει να γίνουν και έπειτα να τα κατανείμεις στις μέρες σου σύμφωνα με τη σειρά που πρέπει να γίνει το εκάστοτε βήμα. Μην ξεχάσεις να υπολογίσεις πόσο χρόνο την ημέρα θα χρειαστείς για αυτό, ώστε να μην δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα με όλα τα υπόλοιπα to-dos. Για παράδειγμα, εγώ ξέρω πως κατά τις 3-4μ.μ. με πιάνει υπνηλία (κανείς άλλος εκεί έξω;), άρα το διάβασμα είναι αδύνατο εκείνες τις ώρες. Για αυτό, έχω ορίσει ότι η ώρα που θα αφιερώνω στο δικό μου project (δηλαδή στο AGOA) θα είναι τότε.

Βουαλά! Το τέλειο πρόγραμμα για τις διακοπές των Χριστουγέννων είναι έτοιμο!😋



xx 
Share:

Δημοσίευση σχολίου

Designed by OddThemes | Edited by BwithRenata