Πώς να οργανώσεις την πιο badass εβδομάδα - Part 1


Χέυυ!

Το σημερινό blogpost δεν ανέβηκε πρωί αλλά βραδάκι, καθώς οι τελευταίες μέρες  βρίσκομαι σε μια κατάσταση εκτάκτου ανάγκης μέσα σε μια φάση τραγική καθώς έχω μόλις δύο εβδομάδες για να τελειώσω δύο εργασίες, δύο χειρόγραφες εργαστηριακές αναφορές και μια πρόοδο. Αυτά τα λίγα, απλά, καθημερινά πράγματα -#ΝΟΤ. Ανεβάζω συχνά Instagram Stories με την πορεία μου μέσα σε όλα αυτά, οπότε μπορείς να με ακολουθήσεις εκεί για να δεις πως τα βγάζω πέρα 😊

Μέσα σε όλα αυτά, που λες, κάποια στιγμή το μυαλό μου παραλίγο άρχισε να τα χάνει, όμως τελικά κάτι θετικό βγήκε από όλη αυτή την ιστορία: μετά από πολλές δοκιμές, μπόρεσα να βρω ένα σύστημα ώστε να οργανώσω την εβδομάδα μου, με τρόπο τέτοιο που όλες οι πραγματικές μου υποχρεώσεις να ικανοποιούνται και να νιώθω παραγωγική και badass af. Γιατί αν υπάρχει ένα πράγμα το οποίο καταφέρνουν με μεγάλη ευκολία τα παιδιά της ηλικίας μου σήμερα, αυτό είναι να περνάει η εβδομάδα χωρίς να το έχουν καταλάβει και να έχουν κάνει ό,τι πιο άσχετο και ασήμαντο υπάρχει, με αποτέλεσμα όλα τα σημαντικά να μένουν πίσω και τελικά να τρέχουν και να μη φτάνουν μια μέρα πριν την προθεσμία των εργασιών.

Έτσι,  συνδυάζοντας τη σοφία των δύο μάστερ του είδους, Brooke Castillo και Stephen Covey εξ Αμερικής βεβαίως βεβαίως, κατάφερα να βρω ένα σύστημα το οποίο ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της γεμάτης ζωής μου και βγάζει το άγχος του πότε-θα-γίνουν-όλα από το κεφάλι μου.



Προτείνω αυτή η διαδικασία να γίνει Κυριακή βράδυ ή Δευτέρα πρωί, ώστε να ξέρεις ακριβώς πού βαδίζει η εβδομάδα σου. Μπορείς επίσης να διαβάσεις αυτό το post στο οποίο θα βρεις το πως μπορείς να ανασυνταχθείς για την καινούρια εβδομάδα που έρχεται!

Αποφάσισα, λοιπόν, να χωρίσω αυτή τη μέθοδο σε δύο blogposts, εκ των οποίων το πρώτο είναι αυτό που διαβάζεις τώρα και το δεύτερο θα ανέβει την Παρασκευή! Σήμερα, θα σου μάθω πώς μπορείς να φτιάχνεις το ΥΠΕΡΤΑΤΟ to-do list (δεν πρόκειται να το πω ποτέ στα ελληνικά, συγγνώμη) και την Παρασκευή θα σου δείξω πώς μπορείς να βάλεις αυτό το to-do list στην ατζέντα σου με τρόπο τέτοιο ώστε να μπορέσεις να ανταποκριθείς και να μη φρικάρεις.

Πάμε να φτιάξουμε το υπέρτατο to -do list!

ΒΗΜΑ 1. Πάρε ένα μεγάλο φύλλο χαρτί και ξεκίνα να γράφεις όλα όσα πρέπει να κάνεις μέσα στην εβδομάδα. Όλα. Και όταν νομίζεις ότι δεν έχεις τίποτε άλλο να γράψεις, πίεσε τον εαυτό σου να γράψει κι άλλα. Γενικά, θέλουμε πάνω στο χαρτί να υπάρχει αποτυπωμένο ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ κυκλοφορεί μέσα στο μυαλό σου. Μην ξεχάσεις να προσθέσεις και πράγματα τα οποία θα ήθελες να κάνεις προκειμένου να επενδύσεις στον εαυτό σου πχ να ακούσεις κάποιο podcast ή να τον περιποιηθείς πχ πηγαίνοντας μια βόλτα. Εάν δυσκολεύεσαι, σκέψου όλους τους ρόλους τους οποίους έχεις και προσπάθησε να βρεις περίπου τρία πράγματα που οφείλεις να κάνεις προκειμένου να ανταποκριθείς σε αυτούς. Τέτοιοι ρόλοι μπορεί να είναι αυτοί του γονιού, του εργαζόμενου, του φοιτητή κλπ.

ΒΗΜΑ 2. Σβήσε από τη λίστα που έχεις φτιάξει όλα εκείνα τα πράγματα που δεν έχεις καμία υποχρέωση να κάνεις. Προσωπικά βρίσκω συχνά τον εαυτό μου να αναλαμβάνει πολλά παραπάνω από αυτά που πραγματικά μπορώ και αντέχω, με φυσικό επόμενο να σπαταλάω τον χρόνο μου σε πράγματα που δεν μου προσφέρουν τίποτα. Κάτι τέτοιο μπορεί να είναι μια δουλειά που σου ανέθεσε κάποιος, τη στιγμή που μπορεί να την κάνει μόνος του ή να πας για έναν καφέ ενώ εσύ δεν θες πραγματικά. Άφησε, λοιπόν, στη λίστα σου μόνο αυτά που ΠΡΕΠΕΙ να κάνεις.

ΒΗΜΑ 3. Εάν υπάρχει κάτι το οποίο δεν είναι μέσα στις δυνατότητες και τις ικανότητές σου, ζήτα βοήθεια από κάποιον άλλο, που πιστεύεις ότι όχι μόνο θα το καταφέρει καλύτερα, αλλά και σε πολύ λιγότερο χρόνο. Σβήσε και αυτό από τη λίστα σου και ελάφρυνέ την.

ΒΗΜΑ 4. Αρίθμησε τις προτεραιότητές σου με βάση το τι είναι πιο σημαντικό και όχι πιο επείγον. Αυτό σημαίνει ότι κάτι μπορεί να είναι επείγον, χωρίς όμως να είναι πιο σημαντικό από κάτι άλλο. Για παράδειγμα, είναι επείγον να δεις το καινούριο κουταβάκι της κολλητής σου, όμως το να κλείσεις ένα ραντεβού στον οδοντίατρο είναι πιο σημαντικό. Για εμένα, το να πάω να δω την καινούρια ταινία Avengers: Endgame, θα είναι πιο σημαντικό από έναν ακόμη «επείγων» καφέ με τις φίλες μου. Ένα άλλο παράδειγμα είναι η εργασία που έχεις να κάνεις για την επόμενη εβδομάδα: δεν είναι απλώς επείγουσα, είναι σημαντική και μάλιστα πιο σημαντική από το να πας για ψώνια για το πάρτι της επόμενης εβδομάδας για το οποίο δεν έχεις τίποτα να φορέσεις. Δεν ξέρω αν ήμουν αρκετά σαφής, αλλά το έπιασες το νόημα: μπορεί να υπάρχει μια καταληκτική ημερομηνία για ένα γεγονός (καθιστώντας το επείγον), που όμως μπορεί να μην είναι τόσο σημαντικό!

ΒΗΜΑ 5. Σημείωσε δίπλα από το κάθε to-do τον χρόνο που υπολογίζεις ότι απαιτεί. Έτσι, θα σου είναι πιο εύκολο να το μεταφέρεις σωστά στην ατζέντα σου, όπως θα σου δείξω στο επόμενο post!



Σήμερα, φτιάξαμε την ιδανική λίστα την οποία χρειάζεσαι ώστε να συγκεντρώσεις όλα όσα είχες στο πίσω μέρος του μυαλού σου για να κάνεις. Ωστόσο, μια απλή και τόσο αόριστη λίστα όσο αυτή, δεν νομίζω ότι παρακίνησε ποτέ κανέναν να κάνει όντως αυτά που γράφει. Για αυτό, όπως είπα και πιο πάνω, στο δεύτερο μέρος του οδηγού θα σου εξηγήσω πώς όλα αυτά που έχουν μείνει πια αριθμημένα πάνω στο χαρτί σου, μπορούν να περάσουν εύκολα στην ατζέντα σου έτσι ώστε να τα προλάβεις όλα και να βάλεις αυτό το ποθητό τσεκ. 😉





 xx








Share:

Δημοσίευση σχολίου

Designed by OddThemes | Edited by BwithRenata