Πώς να οργανώσεις την πιο badass εβδομάδα - Part 2


Στο προηγούμενο blogpost μιλήσαμε για το πώς μπορείς να φτιάξεις το ΥΠΕΡΤΑΤΟ to-do list. Εάν δεν το έχεις διαβάσει, πήγαινε πρώτα εκεί! Θα σε βοηθήσει να καταλάβεις πολλά από αυτά που συζητάω εδώ. 😊

Αν και μια λίστα είναι ένα πολύ καλό εργαλείο για να πάρεις μπρος, παραμένει μια απλή λίστα, η οποία συνήθως δεν μπορεί να σε παρακινήσει να κάνεις όλα όσα λέει. Έχει έναν χαρακτήρα αόριστο. Περιέχει όλα αυτά που λέμε ότι ΘΑ κάνουμε κάποια στιγμή. Τίποτα το συγκεκριμένο και το προγραμματισμένο.

Για αυτόν τον λόγο, θα χρειαστεί να μετατρέψεις όλα αυτά τα αόριστα σημεία της λίστας σου σε υλοποιήσιμα και εφαρμόσιμα βήματα, στα οποία πράγματι  θα αφιερώσεις χρόνο μέσα στην εβδομάδα σου.

Αυτό θα το καταφέρεις εάν μεταφέρεις αυτή τη λίστα στην ατζέντα σου. Αυτό είναι το βήμα το οποίο αγχώνει πολλούς, καθώς μάλλον προσπαθούμε να αποφύγουμε συγκεκριμένα πράγματα και τα αναβάλλουμε για την επόμενη εβδομάδα (αν θες να διαβάσεις το κείμενό μου στο Edit Your Life Magazine  σχετικά με το πώς μπορείς να καταπολεμήσεις την αναβλητικότητα, κάνε κλικ εδώ).

Πάρε μια βαθιά ανάσα και ξεκινάμε να φτιάξουμε την πιο badass εβδομάδα!



ΒΗΜΑ 1. Μετάφερε στην ατζέντα σου όσα ραντεβού έχεις κανονίσει και για κάποιο λόγο δεν τα έχεις περάσει εκεί, ώστε να μην τα ξεχάσεις. Πρόσθεσε επίσης όλα όσα ανήκουν στην ρουτίνα σου, όπως η δουλειά/σχολή/σχολείο, το καθάρισμα του σπιτιού (πχ κάθε Κυριακή) ή το γυμναστήριο που πας μερικές φορές την εβδομάδα.

ΒΗΜΑ 2. Όρισε ποιες μέρες ή ώρες θα είναι αφιερωμένες σε εσένα και στη φροντίδα του εαυτού σου. Ακολούθησε τες ευλαβικά και μην αναθέσεις τίποτα για εκείνα τα συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα. Ο μόνος λόγος για τον οποίο θα μπορείς να βεβηλώσεις τον χρόνο αυτό θα είναι να μην έχεις κάνει κάτι σημαντικό που είχες αναθέσει σε κάποια άλλη μέρα (να ένας τρόπος να μειώσεις την αναβλητικότητά σου).

ΒΗΜΑ 3. Με βάση την σειρά σημαντικότητας στην οποία έβαλες όλες σου τα to-dos, ξεκίνα με το να τα απλώνεις στις μέρες της εβδομάδας. Μην αναλάβεις περισσότερες από 3 χρονοβόρες υποχρεώσεις κάθε μέρα. Το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα τα καταφέρεις όλα, επομένως μην ξεχνάς τον ρεαλισμό. Προφανώς, εδώ δεν συμπεριλαμβάνονται οι μικροδουλειές, όπως το ξεσκόνισμα ή το να βάλεις πλυντήριο, έτσι;

ΒΗΜΑ 4. Οργάνωσε τη σειρά των στόχων της κάθε ημέρας. Ο τρόπος που βοηθάει εμένα είναι να ξεκινάω με την πιο δύσκολη δουλειά πρώτα, έτσι ώστε όχι μόνο να είμαι ξεκούραστη και να ολοκληρωθεί πιο γρήγορα αλλά και για να μου φανούν πιο εύκολες οι επόμενες. Η τακτική αυτή λέγεται «φάε τον βάτραχό σου» και σύμφωνα με αυτή, εάν πρέπει να φας βάτραχους για πρωινό, θα πρέπει να ξεκινήσεις με τον μεγαλύτερο και πιο αηδιαστικό, προκειμένου οι υπόλοιποι να μη σου φανούν τόσο απαίσιοι. Έτσι και με τις υποχρεώσεις σου. Κάνε πρώτα τις πιο επίπονες και μετά οι άλλες θα σου φανούν παιχνιδάκι! 😉

ΒΗΜΑ 5. Φτιάξε ένα χρονοδιάγραμμα, με βάση τους χρόνους που είχες ορίσει στην αρχική σου λίστα. Για να γίνω πιο σαφής, μπορείς να καθορίσεις από πότε μέχρι πότε θα κάνεις το καθετί. Πρόσεξε αυτό το χρονοδιάγραμμα να είναι ευέλικτο και να μη σου βγάλει την ψυχή σε ταλαιπωρήσει όταν θα έρθει η ώρα να ανταποκριθείς σε όλα αυτά τα οποία έχεις προγραμματίσει και είναι υψηλότερα από τις δυνατότητές σου. Θυμήσου επίσης να υπολογίσεις και τον χρόνο που χρειάζεσαι ενδιάμεσα στις δραστηριότητές σου. Για παράδειγμα, συνήθιζα να σχεδιάζω το διάβασμά μου ως τις 8μμ και 8-9μμ να πηγαίνω γυμναστήριο. ΠΩΣ; Θα διακτινιστώ μήπως; Χρειάζομαι περίπου 30λεπτά ώσπου να ετοιμαστώ και να φτάσω στο γυμναστήριο! Παράλογοοοοο! Τέλος, άφησε λίγο χρόνο κενό, καθώς συχνά τα πράγματα δεν εξελίσσονται ακριβώς όπως τα σχεδιάζουμε, οπότε καλό είναι να έχεις έτοιμο ένα plan B.

ΒΗΜΑ 6. Τώρα που τα έχεις όλα περασμένα στην ατζέντα σου, ξεκίνα να σπας την κάθε σου δουλειά σε μικρότερα βήματα, με στόχο να την κάνεις πιο εύκολη για το τεμπέλικο μυαλό σου. Πιο συγκεκριμένα, όταν βλέπουμε στην ατζέντα μας: ΕΡΓΑΣΙΑ, η πρώτη μας σκέψη σίγουρα δεν είναι Ας ξεκινήσω σιγά σιγά. Μάλλον είναι κάτι σαν Τώρα την πατήσαμε. Κάνε τη ζωή σου πιο εύκολη, γράφοντας  από κάτω όλα τα μικρά βηματάκια που πρέπει να κάνεις ώστε να τελειώσεις τη δουλειά σου απλά και ανώδυνα. Σπάσε την σε τόσο μικρά βήματα που το μυαλό σου να μην μπορεί να αντισταθεί παρά να κάνει το κάθε γελοία εύκολο βήμα. Ο μελλοντικός εαυτό σου θα σε ευγνωμονεί.

ΒΗΜΑ 7. ΠΕΤΑ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΛΙΣΤΑ! Δεν την χρειάζεσαι πια. Ό,τι έχει μείνει πίσω, πολύ απλά δεν θα το κάνεις αυτήν την εβδομάδα. Εάν είναι πράγματι σημαντικό, θα κάνει δυναμικό come-back όταν την επόμενη εβδομάδα φτιάχνεις το καινούριο σου to-do list.

Μην ξεχνάς να ζήσεις!

Το να φτιάχνεις ένα πρόγραμμα γίνεται καθαρά προκειμένου να βοηθηθείς να επιτύχεις τους στόχους σου, μικρούς και μεγάλους.

Δεν είναι δυνατόν να ξέρεις πάντα εκ των προτέρων τι μπορεί να συμβεί πέντε μέρες μετά, οπότε δεν χρειάζεται να τα βάζεις με τον εαυτό σου εάν δεν πάνε όλα ακριβώς όπως τα σχεδίαζες.

Πάντα μπορεί να υπάρξει κάτι που είναι πιο σημαντικό από αυτό που είχες προγραμματίσει. Πρέπει να το δεχτείς στη ζωή σου και να μην το απορρίψεις στο όνομα του προγραμματισμού.

Θυμήσου, ότι ο συνδυασμός της λογικής με το συναίσθημα είναι αυτό ακριβώς που μας ξεχωρίζει από τα ζώα και τα ρομπότ. 



Εάν σου άρεσε αυτό το blogpost, θα λατρέψεις και αυτό σχετικά με την Κυριακάτικη επανεκκίνηση και αναδιοργάνωση

xx
Share:

Δημοσίευση σχολίου

Designed by OddThemes | Edited by BwithRenata