Τι μου έμαθε το digital detox και πώς μπορείς και εσύ να το καταφέρεις 📵


Όπως είπα και στο blogpost σχετικά με το comeback μου, το Πάσχα αποφάσισα να κάνω αποχή από τα social media και να αφιερωθώ πιο πολύ στην πραγματική ζωή μου – said what? Ναι, έχω και από αυτήν.

Από τον Απρίλιο, λοιπόν, μέχρι τον Ιούνιο, ασχολήθηκα ελάχιστα με το Instagram μου και αισθάνομαι πραγματικά περήφανη για αυτό. Αρχικά δυσκολεύτηκα, όμως καθώς περνούσαν οι μέρες, δεν με ενοχλούσε και τόσο πολύ το να μην κάνω ατελείωτο scrolling κάθε λίγο και λιγάκι για να ενημερωθώ για το συμβαίνει στις ζωές των άλλων. Παρακάτω έχω όλα όσα έμαθα μετά από ένα σχετικά μεγάλο διάλειμμα από τον κόσμο των social media. Μετά από αυτό θα βρεις και μερικά πρακτικά tips για το πώς κι ΕΣΥ να μειώσεις τον χρόνο που περνάς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης 😉


ΤΙ ΕΜΑΘΑ

ΧΑΛΑΡΩΣΗ. Το πρώτο και σημαντικότερο ίσως πράγμα που έμαθα ήταν ότι τελικά το ίντερνετ δεν σε ξεκουράζει τόσο όσο νομίζεις. Αυτό που με ξεκούραζε πραγματικά όλο αυτό το χρονικό διάστημα ήταν ένα καλό βιβλίο (τελείωσα την τριλογία «Η επιλογή»), μια βόλτα, μια επίσκεψη στο σινεμά (ξέρεις ότι το λατρεύω). Μετά από κάτι τέτοιο, είχα αποφορτιστεί και είχα αποβάλει το άγχος μου, κάτι που το Ίνσταγκραμ ποτέ δεν είχε καταφέρει: το μόνο που συνέβαινε στην περίπτωσή του ήταν να με αποσπά από το άγχος μου, το οποίο επέστρεφε με το κλείσιμο της εφαρμογής.

ΧΡΟΝΟΣ. Συνειδητοποίησα πως ΟΝΤΩΣ υπάρχει χρόνος για τα πάντα, ειδικά αν σκεφτούμε ότι ένας μέσος άνθρωπος καταναλώνει δυόμιση ώρες τη μέρα στα social media. Μέσα σε αυτόν τον χρόνο, προλαβαίνεις να κάνεις θαύματα! Από το να οργανώσειςμια εκδρομή, να δοκιμάσεις μια καινούρια συνταγή, να ξεκαθαρίσεις την ντουλάπα σου, να οργανώσεις τη ζωή σου ή να γράψεις στο blog σου. Δυόμιση ώρες. Δυόμιση άσκοπα χαμένες ώρες από τη ζωή μας κάθε μέρα. 17,5 ώρες την εβδομάδα ή 75 ώρες τον μήνα. Είναι τραγικό! 😯

ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ. Ένα ακόμη συμπέρασμα που έβγαλα ήταν ότι δεν θα επηρεαστεί η ζωή κανενός από τους followers μου αν λείψω για λίγο καιρό. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μας έχουν κάνει να νομίζουμε ότι οι ακόλουθοί μας νοιάζονται ειλικρινά για εμάς. Ίσως κάποιοι το κάνουν. Όμως θα δεις ότι η απουσία σου δεν θα βλάψει κανέναν. Ναι, ενδέχεται κάποιος να απορήσει γιατί έλειπες, όμως θα το ξεπεράσει γρήγορα και θα συνεχίσει να κάνει το scroll του. Οπότε μην το έχεις αυτό στο μυαλό σου. 

ΕΚΛΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ. Όταν πια αποφάσισα να επιστρέψω στο Instagram, ξεκίνησα κάνοντας unfollow σε λογαριασμούς που είτε δεν με αφορούσαν πια είτε δεν μου προσέφεραν κάτι. Τόσο απλά. Το unfollow πρέπει να απομυθοποιηθεί επιτέλους. Δεν θα σε παρεξηγήσει κανείς που απλούστατα δεν είναι του στιλ σου και έκανες την ώριμη επιλογή να μην τον ακολουθείς πια - #doyourthing

ΠΟΙΟΤΗΤΑ VS ΠΟΣΟΤΗΤΑ. Είχε έρθει πια η ώρα να επιστρέψω στα post μου. είχα τόσο υλικό να μοιραστώ! Αυτό που παρατήρησα ότι έκανα (μάλλον ασυναίσθητα) ήταν ότι πρόσεχα πολύ περισσότερο το ποια φωτογραφία ανέβαζα καθώς και το caption που έγραφα. Πλέον έχω αποδεχτεί μέσα μου ότι ο λογαριασμός μου δεν θα είναι ένας ακόμα λογαριασμός στο Instagram. Θέλω να αξίζουν αυτά τα λίγα δευτερόλεπτα που ξοδεύει κάποιος για να δει το post μου ανάμεσα σε εκατομμύρια άλλα. Να μην είναι χάσιμο χρόνου.  Να μπορώ να τον κάνω να γελάσει, να σκεφτεί, να εμπνευστεί. Νιώθω ότι έχω πια μια μεγαλύτερη ευθύνη και ότι θέλω να γίνω ένας από τους ανθρώπους που έχουν χρησιμοποιήσει αυτήν την πλατφόρμα για να μοιράσουν θετικά vibes και για να δημιουργήσουν μια κοινωνία ανθρώπων που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν ποτέ να ανταλλάξουν τις ιδέες τους και να δείξουν στον κόσμο τα ταλέντα και τη δημιουργικότητά τους. Αυτός ο χρόνος να αξίζει. 😌

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙΣ

ΟΡΙΣΕ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΣΟΥ. Το πρωταρχικό βήμα είναι να συνειδητοποιήσεις πόση ώρα καταναλώνεις στα social πχ στο Instagram. Πήγαινε στο προφίλ σου και ακολούθησε την παρακάτω διαδρομή: Ρυθμίσεις > Λογαριασμός > Η δραστηριότητά σας. Εκεί θα βρεις τον μέσο χρόνο που χρησιμοποίησες την εφαρμογή μέσα στην τελευταία εβδομάδα. Το αποτέλεσμα κατά 99,999% θα σε ταρακουνήσει και ίσως σε απωθήσει λίγο από το να συνεχίσεις στους ίδιους ρυθμούς.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ. Μία λύση η οποία είναι σαφώς αποτελεσματική, είναι να απεγκαταστήσεις την εφαρμογή από το κινητό και τον υπολογιστή σου. Δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση: όχι πρόσβαση, όχι scroll. Αν, ωστόσο, δεν θέλεις να το κάνεις αυτό, μπορείς να μετακινήσεις την εν λόγω εφαρμογή από την αρχική σου οθόνη και να την τοποθετήσεις σε έναν φάκελο, ώστε να δυσκολέψεις κατά κάποιον τρόπο την πρόσβασή σου σε αυτή.

BACK TO REALITY. Είναι καλό, κάθε λίγο να κάνεις μια επιστροφή στην πραγματικότητα και να ρωτάς τον εαυτό σου: Τι κάνω αυτή τη στιγμή; Τι θα έπρεπε να κάνω; Πολύ συχνά, ακόμη κι αν έχω ανοίξει την εφαρμογή για να δω κάτι πολύ συγκεκριμένο ή για να απαντήσω σε ένα μήνυμα, βρίσκω τον εαυτό μου να χαζεύει για τουλάχιστον μισή ώρα, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο σκοπό. Φρόντισε, λοιπόν, η προσοχή σου να μην είναι τελείως προσηλωμένη στο feed της Kim Kardashian, αλλά να μπορείς να έχεις μια επαφή με τον κόσμο γύρω σου καθώς και με το ρολόι.

ΜΗΝ ΕΝΟΧΛΕΙΣΑΙ. Κλείσε τις ειδοποιήσεις για το πότε έκανε κάποιος like, ποιος ζητά να σε ακολουθήσει και όοολα τα υπόλοιπα. Εγώ έχω ανοιχτή την ειδοποίηση για τα μηνύματα και μάλιστα όχι για όλα: έχω βάλει στο mute μερικές ομαδικές συνομιλίες που δεν με αφορούν ιδιαίτερα, ώστε να έχω το κεφάλι μου ήσυχο - #snob.

Extra tip! Αν θέλεις να μειώσεις και όχι να μηδενίσεις τον χρόνο που περνάς στα social media, μπορείς να ορίσεις ένα χρονόμετρο ανάλογα με το πόση ώρα θεωρείς εχμμ… υγιή. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την εφαρμογή Forest, που έχω αναφέρει και σε αυτό το blogpost, η οποία σε ωθεί να μην ανοίξεις άλλη εφαρμογή εκτός αυτής για ορισμένο χρόνο. Μάλιστα, όσο την έχεις ανοιχτή, ένα δεντράκι μεγαλώνει στην οθόνη, όμως πεθαίνει αν την κλείσεις και κάνεις χρήση κάποιας άλλης, δίνοντάς σου έτσι κίνητρο να μείνεις φρόνιμος/ -η. Να αναφέρω, επίσης, ότι η εταιρεία πίσω από την εφαρμογή αυτή φυτεύει πραγματικά δέντρα! - #savetheplanet

Αυτό ήταν! Ελπίζω αυτό το άρθρο να σε βοήθησε να καταλάβεις πόσο μπορεί να σε ωφελήσει μια μικρή αποχή από τα social media καθώς και το πόσοι πρακτικοί τρόποι υπάρχουν για να το καταφέρεις αυτό. Μπορώ να σε διαβεβαιώσω πως αν δεν το έχεις πάρει απόφαση, η αρχή ίσως είναι δύσκολη, όμως σύντομα θα δεις πως δεν το χρειάζεσαι τόσο όσο νομίζεις!

Και μετά από έναν επίλογο βγαλμένο από ομιλία για την απεξάρτηση από τα ναρκωτικά, σε χαιρετώ! Τα λέμε την Παρασκευή!



xx




Share:

Δημοσίευση σχολίου

Designed by OddThemes | Edited by BwithRenata