10 λόγοι για να ξυπνάς νωρίς


… ακόμα και την Κυριακή

Όσοι με ξέρουν καλά, σίγουρα γνωρίζουν τις παραξενιές μου. Και μια από αυτές είναι το γεγονός ότι ξυπνάω νωρίς ακόμα και όταν δεν υπάρχει λόγος. Ακόμα και τις Κυριακές. Ακόμα και μετά από ξενύχτι. Ναι, αλήθεια είναι.

Αν και κατά τις Πανελλήνιες εκτίμησα τη σημασία του ύπνου περισσότερο από οτιδήποτε, τελικά το να ξυπνάω νωρίς τα Σαββατοκύριακα για να διαβάσω, μου έγινε συνήθεια. Πλέον προσπαθώ να ξυπνάω σχετικά νωρίς όχι μόνο το ΣΚ αλλά και τις καθημερινές, ακόμα και όταν η σχολή ξεκινάει στις 11. Το δικό μου νωρίς κυμαίνεται μεταξύ 7-8.30 π.μ. για να είμαστε σαφείς. Μη φανταστείς τίποτα 5 τα χαράματα και τέτοια πράγματα (αν και όσοι το εφαρμόζουν έχουν δει πολλά πλεονεκτήματα στην καθημερινότητά τους).

Παρακάτω θα διαβάσεις τους 10 λόγους για τους οποίους θα έπρεπε κι εσύ να ξυπνάς νωρίς (ακόμα και το ΣΚ).



1.Ξυπνάς και επικρατεί η απόλυτη ησυχία. Αν υπάρχουν κι άλλοι μέσα στο σπίτι λογικά κοιμούνται. Οι γείτονες δεν έχουν αρχίσει ακόμα να κάνουν φασαρία. Τα σκυλιά από απέναντι δεν έχουν αρχίσει τη συναυλία τους. Κανείς δεν πρόκειται να σε πάρει τηλέφωνο ή να σου στείλει μήνυμα τέτοια ώρα. Η τηλεόραση δεν έχει τίποτα καλό και έχεις δει τα βιντεάκια σου στο YouTube από χτες το βράδυ. Ησυχία. Κάτι που εκτιμώ όλο και περισσότερο κάθε μέρα ως παιδί της πόλης. Εκτίμησέ την κι εσύ. Είσαι μόνος/-η με τις σκέψεις σου. Τέλειο.

2.Ανοίγεις τα παράθυρα και μπαίνει μέσα στο σπίτι ο πιο φρέσκος αέρας όλης της ημέρας. Το σπίτι ξαφνικά αλλάζει, μπαίνει φυσικό φως, φρεσκάδα παντού. Δεν ξέρω για εσένα, αλλά η στιγμή που θα ανοίξω τα παράθυρα σηματοδοτεί το τελικό μου ξύπνημα. Την αρχή της μέρας.

3.Έχεις τον χρόνο να κάνεις τα ΠΑΝΤΑ. Είτε αυτό σημαίνει να φτιάξεις πρωινό είτε να ετοιμαστείς για τη δουλειά. Καμία βιασύνη. Υπάρχει χρόνος για όλα. Προσωπικά μου αρέσει και να τακτοποιώ το σπίτι ώστε να μειωθούν οι δουλειές που θα έχω να κάνω όταν θα γυρίσω σπίτι το μεσημέρι και το μόνο που θα θέλω να κάνω θα είναι να ξαπλώσω στον καναπέ. Αν είναι ΣΚ, το πρωινό μάζεμα βοηθάει πολύ, επειδή με το να τακτοποιείς το χώρο σου, τακτοποιείς και το μυαλό σου. Ξαφνικά όλα φαίνονται πολύ απλά και νιώθω απίστευτα ήρεμη όταν το περιβάλλον μου είναι συμμαζεμένο. #positivevibes

4.Καταφέρνεις να ισορροπείς τις ώρες των γευμάτων σου. Πόσες φορές έχουμε ξυπνήσει όλοι μας το ΣΚ και απορούμε αν θα έπρεπε να φάμε πρωινό ή μεσημεριανό; Άσε, θα απαντήσω εγώ. ΠΟΛΛΕΣ. Ένα πρωινό στην ώρα του ξεκινάει ένα σωστό κύκλο ξεχωριστών μεταξύ τους γευμάτων: δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό, βραδινό και ένα γεύμα προ του ύπνου. Προάγεις την καλή σου διατροφή και βγαίνεις από τη διαδικασία να δεις τι στο καλό θα φας τέτοια ώρα που ξύπνησες. Και αν είναι καθημερινή, προλαβαίνεις να φας εκείνο το κακόμοιρο το πρωινό που παραμελείς συνεχώς και συνήθως αναπληρώνεις (λανθασμένα) με έναν καφέ στη δουλειά. #breakfastisserved

5.Το πρωί είναι η καλύτερη ώρα για όλες τις ρουτίνες και τις τελετουργίες σου. Λατρεύω να ακούω podcasts ή μουσική, να περιποιούμαι την επιδερμίδα μου (εσάς εννοώ, πολυαγαπημένες κρέμες και face masks) και το καλύτερό μου: διαλογισμός. Αν και ακούγεται πολύ πιο δύσκολο από ό,τι είναι πραγματικά, ο διαλογισμός είναι η συνήθεια εκείνη που με έχει βοηθήσει όσο τίποτε άλλο στην αγχωτική καθημερινότητά μου (έρχεται αντίστοιχο blogpost). 



6.Ευκαιρία για καινούριες συνήθειες. Απορείς κι εσύ πώς κάποιοι άνθρωποι καταφέρνουν να πάνε γυμναστήριο ή για τρέξιμο, να γυρίσουν σπίτι, να κάνουν μπάνιο, να φάνε πρωινό και ΜΕΤΑ να πάνε ήρεμοι και ωραίοι στη δουλειά; Ξυπνάνε νωρίς. Εγώ προσωπικά δεν έχω φτάσει ακόμα αυτό το λέβελ, αλλά κάποια στιγμή στο μέλλον θα ήθελα να το δοκιμάσω. Προ το παρόν, επόμενος στόχος μου είναι να προλαβαίνω να γράφω κάθε πρωί σε ένα τετράδιο τουλάχιστον 3 σελίδες(τα περίφημα morning pages) με οτιδήποτε έχω στο μυαλό μου και αισθάνομαι να με βαραίνει. Πολύ θα μου άρεσε να δω ποια συνήθεια θα ήθελες να προσθέσεις εσύ στο πρωινό σου στα σχόλια ;)

7.Οργάνωσε τη μέρα σου! Συνήθως έχω ήδη κάνει μια λίστα με όλα εκείνα τα πράγματα που πρέπει να κάνω από το προηγούμενο βράδυ. Το πρωί, λοιπόν, αρχίζω να κατανέμω αυτά τα to-dos μέσα στις ώρες της ημέρας, αφού υπολογίσω πόσο περίπου χρόνο θα χρειαστεί το κάθε ένα. Ακόμη κι αν είσαι ο πιο ανοργάνωτος άνθρωπος στη Γη, θα καταλάβεις πολύ σύντομα ότι το να έχεις ένα πρόγραμμα και ένα check list αφαιρεί πολλές σκοτούρες από το ήδη επιβαρυμένο μας μυαλό.

8.Έχεις παρατηρήσει κι εσύ ότι το πρωί (συνήθως μετά από μια κούπα καφέ) είσαι πιο δημιουργικός/-ή και παραγωγικός/-ή; Κι εγώ! Το πρωί έχω τις καλύτερες ιδέες, τις μεγαλύτερες φλασιές και έχω τον χρόνο να τις υλοποιήσω (τσουπ κι εδώ ο χρόνος). Μπορεί να γράψω ολόκληρο blogpost, μπορεί να λύσω μια άσκηση που πάλευα 2 μέρες, μπορεί να πάρω ένα φύλλο χαρτί και γράψω όλα εκείνα που έχω στο μυαλό μου, γιατί κάποιες φορές είναι τόσα πολλά που είμαι έτοιμη να σκάσω αν χρειαστεί να τα κρατήσω εκεί μέσα όλη μέρα. Το μυαλό είναι πολύ πιο ενεργητικό το πρωί. Γιατι να μην το εκμεταλλευτούμε; Σκέψου απλώς πως θα μπορούσες να τελειώσεις εκείνη την αναφορά, τη εργασία ή ό,τι άλλο δεν καταφέρνεις να κάνεις αφού γυρίσεις σπίτι μετά από μια κουραστική μέρα, όταν πια κάθε έννοια παραγωγικότητας έχει χαθεί.

9.Συνειδητοποιείς πόσο μεγάλη είναι η μέρα. Όσο καιρό ξυπνούσα στις 12 τις Κυριακές, ένιωθα ότι δεν προλάβαινα να κάνω ούτε τα μισά από όλα όσα είχα σκεφτεί να κάνω μέσα στη μέρα. Πλέον, είναι σχεδόν αδύνατο να μην προλάβω κάτι. Τελικά η μέρα είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ! Το να έχω κλείσει όλες μου τις εντός του σπιτιού υποχρεώσεις, μου δίνει την ευκαιρία να συναντηθώ το απόγευμα ή το βράδυ με την παρέα μου, χωρίς καμία έγνοια για το χάος που θα με βρει όταν θα γυρίσω σπίτι. Και δεν εννοώ μόνο το καθάρισμα, το μαγείρεμα και το σιδέρωμα. Όχι, όχι. Εννοώ τα τηλεφωνήματα που πρέπει να γίνουν, τις εργασίες για τη σχολή και τα email που πρέπει να διαβαστούν και μερικές φορές να απαντηθούν.

10.Νιώθεις ΠΕΡΗΦΑΝΟΣ για τον εαυτό σου. Θα το δεις. Επειδή το να ξυπνάς νωρίς δεν είναι κάτι εύκολο, ειδικά στην αρχή. Είναι ένα challenge που έχεις με τον εαυτό σου. Δεν είναι κάτι απλό. Είναι κάτι που κάνεις αποκλειστικά για ΕΣΕΝΑ. Εσένα μονάχα θα ωφελήσει. Εσύ θα το έχεις καταφέρει. Μόνος σου. Εσύ θα έχεις αρχίσει τη μέρα σου πολύ πριν από τους υπόλοιπους και θα τους βλέπεις να τρέχουν να προλάβουν να κάνουν όσα εσύ πιθανότατα έχεις ήδη κάνει χωρίς καν να βιάζεσαι. Έχεις επίσης αφιερώσει χρόνο στον εαυτό σου, κάτι που δυστυχώς κάνουμε ελάχιστα στις μέρες μας. Και αυτό είναι κάτι παραπάνω από σημαντικό.



Να λοιπόν 10 λόγοι για τους οποίους το πρωινό ξύπνημα είναι κάτι παραπάνω από ένα «ωχ». Ως άνθρωπος πολυάσχολος και αγχώδης που είμαι, αυτή η συνήθεια με έχει ωφελήσει πολύ, όπως άλλωστε και όλους εκείνους που την έχουν δοκιμάσει και την ακολουθούν κάθε μέρα.

Τι λες; Θα το δοκιμάσεις;

Περιμένω να διαβάσω τη γνώμη σου/ την εμπειρία σου στα σχόλια!



xx  
Share:
Designed by OddThemes | Edited by BwithRenata