Travel guide: Αμοργός - Όλα όσα πρέπεις να κάνεις στην πρώτη σου επίσκεψη στο νησί! 🌊

Πριν από μερικές μέρες επισκέφθηκα για πρώτη φορά την Αμοργό,  όπου με φιλοξένησε στο σπίτι της η κολλητή μου και μπορώ πια με σιγουριά να πω ότι αυτές ήταν οι καλύτερες διακοπές που έχω κάνει ως τώρα 😊

Μεταξύ των ξενυχτιών και των ελαφρών hangover, εξερευνήσαμε το νησί και είχα την ευκαιρία να γνωρίσω τις ομορφιές και τους ανθρώπους του. Παρακάτω έχω συγκεντρώσει   ό,τι αφορά τη περιήγηση,  το φαγητό και τη διασκέδαση που μας απασχόλησαν για τις ημέρες που μείναμε στην Αμοργό...

ΠΟΥ ΠΉΓΑΜΕ
Αιγιάλη: Βρίσκεται στο βόρειο τμήμα του νησιού και είναι το δεύτερο λιμάνι μετά από αυτό των Καταπόλων. Είναι γεμάτη από ενοικιαζόμενα δωμάτια, ταβερνάκια και καφετέριες, ενώ το οργανωμένο camping της αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη φήμη. Η αμμώδης παραλία της είναι φανταστική και τα νερά πολύ καθαρά, ενώ η ηρεμία που επικρατεί δεν σε αφήνει να φύγεις. Θυμήσου να  μείνεις ως το ηλιοβασίλεμα,  το οποίο σίγουρα θα σε ανταμείψει. Κάθε μέρα καθόμασταν στην καφετέρια "Ammos", όπου αφήναμε και τα πράγματά μας όταν πηγαίναμε για μπάνιο στη θάλασσα 😋

Λεβροσώς: Δίπλα από την Αιγιάλη βρίσκεται η αμμώδης και απάνεμη παραλία της Λεβρωσού, στην οποία μπορείς να φτάσεις μέσω μονοπατιού ή με βαρκούλα από την Αιγιάλη. Εμείς επιλέξαμε το μονοπάτι, από όπου μπορείς να απολαύσεις και τη θέα της Αιγιάλης και ακόμα παραπέρα. Η παραλία δεν είναι οργανωμένη, όμως μπορείς να κάτσεις κάτω από τα αρμυρίκια ή να φέρεις τη δικιά σου ομπρέλα. Πάνω από την παραλία υπάρχει μια ωραία ταβερνούλα όπου καθίσαμε μετά τον μπάνιο μας.

Μούρος: Αν δεν έχεις αμάξι,  η πρόσβαση στην παραλία αυτή ίσως σε δυσκολέψει, αφού υπάρχει ένα δρομολόγιο ΚΤΕΛ το πρωί και ένα το απόγευμα που να τη συνδέει με την Χώρα. Όταν φτάσεις, θα χρειαστεί να κατέβεις αρκετούτσικα ομολογώ σκαλιά και να περπατήσεις πάνω από μερικά βράχια (μη φοβάσαι είναι εύκολο) για να φτάσεις στις δύο μικρές παραλίες. Έχουν και οι δύο βότσαλα τα οποία αποδείχτηκαν ιδιαίτερα... ζεματιστά κάτω από τον ήλιο του μεσημεριού #truestory. Αν σκαρφαλώσεις λίγο ακόμα, θα βρεις και τα σημεία που ενδείκνυνται για βουτιές (ένα χαμηλό, ένα μεσαίο και ένα ψηλό για τους τολμηρούς δηλαδή όχι για εμένα).

Νικουριά: Είναι ένα ακατοίκητο νησάκι απέναντι από την Αμοργό, στο οποίο φτάνεις με καΐκι από τον Άγιο Παύλο (κοστίζει 5€ συμπεριλαμβανομένης της επιστροφής). Εμείς κατεβήκαμε στη δεύτερη στάση που έκανε το καΐκι, που είναι η μεγαλύτερη παραλία. Δεν έχει πουθενά ίσκιο,  οπότε προτιμήσαμε τις ομπρέλες που υπάρχουν (8€ το σετ). Ο κόσμος ήταν λίγος και απολαύσαμε το μπάνιο μας στα καθαρότερα νερά που έχω κολυμπήσει ποτέ. Επίσης φτάσαμε κολυμπώντας ως τη δίπλα παραλία και πήραμε το μονοπάτι πάνω στο λόφο προς το εκκλησάκι από όπου είχαμε θέα την Αμοργό και το απέραντο γαλάζιο. 😍

Μονή της Παναγίας Χοζοβιώτισσας : Το σήμα κατατεθέν του νησιού. Βρίσκεται στο νότιο τμήμα του νησιού και είναι χτισμένη πάνω στα απόκρημνα βράχια από τον 9ο αιώνα. Για να ανέβεις στο μοναστήρι θα χρειαστεί να ανέβεις περισσότερα από 300 σκαλιά (οπότε είναι καλύτερα η επίσκεψη να γίνει νωρίς το πρωί η το απόγευμα). Μπαίνοντας στη Μονή θα ανάψεις το κεράκι σου και θα προσκυνήσεις την εικόνα της Παναγίας που έφτασε στην Αμοργό από την Παλαιστίνη κατά την Εικονομαχία. Απέναντι από την εικόνα υπάρχει σε ένα ξύλινο κουτί η σμίλη η οποία βρέθηκε καρφωμένο πάνω στον βράχο και υπέδειξε το σημείο που θα χτιζόταν η Μονή. Έπειτα, θα ανέβεις στον επάνω όροφο οπου θα σε κεράσουν νερό, ψημένη ρακή και λουκούμι. Η θέα από εκεί ψηλά είναι μοναδική και μια κάμερα δεν μπορεί να αποτυπώσει την απεραντοσύνη της θάλασσας και του ουρανού,  οπότε αρκέστηκα στο να θυμάμαι αυτή τη θέα και ας μην έχω φωτογραφία από αυτή (πού φτάσαμε ε; - #irony). Πιο κάτω βρίσκεται η παραλία της Αγίας Άννας, που ουσιαστικά είναι μεγάλοι βράχοι απο τους βουτάς για να απολαύσεις το μπάνιο σου.

ΠΟΥ ΦΆΓΑΜΕ
Πανόραμα, Θολάρια: Ανεβαίνοντας τα στενάκια στο χωριό των Θολαρίων, θα φτάσεις στη  ταβέρνα Πανόραμα, όπου βρήκα το πιο καλό σπιτικό φαγητό ΕΒΕΡ. Να δοκιμάσεις το γιουβέτσι, τα χορτοπιτάκια και εμμ... τα πάντα. Όλα ήταν φανταστικά. Και να μην ξεχάσω τη ατραξιόν του μαγαζιού, τον παππού της οικογένειας που έχει την ταβέρνα, ο οποίος κάθε λίγο παίρνει το μικρόφωνο και λέει ανέκδοτα (όχι ιδιαίτερα αστεία,  αλλά εκτιμάς τη χαρά και τα νιάτα που κρύβει η καρδιά του).

Πέτρινο, Χώρα: Άλλο ένα μέρος για πολύ καλό φαγητό - συστημένο από τους ντόπιους. Τα τραπεζάκια του είναι πάνω από τον δρόμο και  πορεία να χαζεύεις τους περαστικούς καθώς απολαμβάνεις την πίτσα σου (εγγύηση).

Καστάνης,  Χώρα: Βρίσκεται σε ένα στενό μέσα στη Χώρα και είναι ομολογουμένως ένα πανέμορφο μαγαζάκι. Το σέρβις γρήγορο και το φαγητό  νόστιμο. Τι άλλο θες;

Καλλιστώ, Χώρα: Αναμφίβολα το αγαπημένο γλυκοπωλείο πολλών, με τα πιο λαχταριστά και φρέσκα γλυκά. Έχει τραπέζια τόσο μέσα όσο και έξω πάνω στο στενάκι στο οποίο βρίσκεται.

ΠΟΥ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΑΜΕ

Γλέντια: Αν πετύχεις γλέντι στο νησί, μην το παραλείψεις! Τα γλέντια των Αμοργιανών είναι γεμάτα ζωή και άτομα όλων των ηλικιών μπαίνουν στον κύκλο για να χορέψουν τον Αμοργιανό συρτό. Η διασκέδαση προφανώς συνοδεύεται από ντόπια ψημένη ρακή και κρατεί ως το πρωί!

Botilia, Χώρα: Γεμάτο από κόσμο κατά την τουριστική σεζόν, είναι το σημείο σταθμός για κοκτέιλ στη Χώρα. Έχει τραπέζια στον εσωτερικό του χώρο,  στην ταράτσα αλλά και σε μια μικρή βεράντα στο ύψος του δρόμου λίγο πιο κάτω.

Vedema: Το κλαμπ στο οποίο πήγαμε 2 φορές  (ή μήπως 3;) και περάσαμε υπέροχα. Βρίσκεται στον όρμο της Αιγιάλης σε απόσταση που μπορείς άνετα να περπατήσεις αν μένεις στην Αιγιάλη. Το κλαμπ είναι ανοιχτό και βλέπει τη θάλασσα από ψηλά, όποτε αν είσαι από αυτούς που κλαμπάρουν ως το πρωί, θα δεις την πανέμορφη ανατολή 😌

Η Αμοργός είναι σίγουρα ένα νησί το οποίο θα επισκεφτώ στο άμεσο μέλλον καθώς έχει τόσα μέρη να δεις! Οι άνθρωποί της είναι καλοί και εξυπηρετικοί, σε αντίθεση με κοντινά της νησιά  όπου σε κοιτούν μόνο για τα λεφτά σου. Είναι ιδανικός προορισμός για νέους αλλά και για οικογένειες, με εξαίρεση κάποια αξιοθέατα και παραλίες που δεν θα διευκολυνουν τα μικρά παιδιά λόγω της δύσκολης πρόσβασης σε αυτά. Όλες οι παραλιες που επισκεφθήκαμε ήταν ήρεμες και πολύ καθαρές, ιδανικές για να περάσεις τη μέρα σου. Δεν είναι να σου κάνει εντύπωση που επιλέχθηκε για την ταινία "The big blue" !