Plan with me - Δεκέμβριος 2018


Αν με ξέρεις αρκετό καιρό, σίγουρα γνωρίζεις την εμμονή μου με την οργάνωση. Νομίζω ότι όλοι μας έχουμε τόοοσα πράγματα στο μυαλό μας που μια απλή ατζέντα δεν αρκεί. Θέλουμε λίιγο παραπάνω χώρο για πλάνα, σημειώσεις και πολλά πολλά άλλα.
Και κάπου εδώ έρχεται το bullet journal. Μια σχετικά πρόσφατη τεχνική καταγραφής και οργάνωσης, που έχει σώσει τη ζωή πολλών ανθρώπων - μαζί και τη δική μου.
Ο Ryder Carroll ανέπτυξε ένα πολύ χρήσιμο σύστημα στο οποίο γράφει κανείς με τη μορφή σύντομων προτάσεων (bullets) τις δουλειές (tasks), τα γεγονότα (events) και τις σημειώσεις του (notes). Όλα αυτά μπορούν να καταχωρηθούν σε ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία και ετήσια πλάνα αναλόγως το χαρακτήρα τους.
Ωστόσο, το bullet journal είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό σημειωματάριο. Όπως λέει και ο  Carroll, η μεθοδολογία αυτή είναι "μια πράξη ενσυνείδησης μεταμφιεσμένη ως ένα σύστημα παραγωγικότητας". Ο στόχος είναι να βοηθήσει κάποιον να ζήσει μια ζωή παραγωγική και με νόημα, όπου θα υλοποιεί κάθε στόχο του. Σου φαίνεται πολύ σουρεάλ; Δεν είναι! Και ο Ryder το ξέρει!  
Μέσα στο bullet journal μπορείς να δημιουργήσεις κάθε είδους συλλογή, όπως τις συνταγές που θα ήθελες να φτιάξεις, τις ταινίες που θέλεις να δεις ή τα βιβλία που θέλεις να διαβάσεις. Και αυτό μπορείς να το κάνεις όπως ΕΣΥ θες. Υπάρχουν κάποια παραδοσιακά συστήματα, όμως από εκεί και πέρα, η κοινότητα του bullet journal έχει αποδείξει πως είναι άκρως δημιουργική με αποτέλεσμα το Instagram και το Pinterest να έχουν κατακλειστεί από πανέμορφα ζωγραφισμένα σημειωματάρια με κάθε είδους συλλογές κλπ.
Χρησιμοποιώ το bujo (σύντομο για bullet journal) εδώ και 4 περίπου χρόνια. Αν και αρχικά ήταν το μοναδικό μου σημειωματάριο-ατζέντα, πλέον είναι το μέρος όπου φυλάω όλες μου τις λίστες, τις ιδέες, τις συλλογές, τα μακροχρόνια σχέδιά μου και πολλά ακόμα. Τα καθημερινά to-do's βρίσκονται πλέον σε ξεχωριστή ατζέντα και στο Google Calendar για να τα έχω πάντα μαζί μου.
Κάθε αρχή του μήνα τον προσχεδιάζω και αποφάσισα να μοιραστώ μαζί σου όλη τη διαδικασία προγραμματισμού του Δεκεμβρίου, ενός μήνα που συμβαίνουν τόσα μα τόσα πολλά. Παρακάτω θα μοιραστώ μαζί σου όχι μόνο το τι και το γιατί αλλά και ένα άκρως ικανοποιητικό timelapse από τη διαδικασία.

Ας ξεκινήσουμε...


ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΩΤΗ. Πάντα στην πρώτη σελίδα γράφω ένα quote το οποίο συνοψίζει όσα έμαθα τον προηγούμενο μήνα και θέλω να ελπίζω ότι θα αντικατοπτρίζει και τον επόμενο. Κάτι σαν μηνιαίο σλόγκαν. Για τον Δεκέμβρη, αυτό το quote ήταν το εξής: Make sure your choices reflect your dreams, not your fears. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να τονίσω πόσο εμψυχωτικό ήταν αυτό :) 

ΣΕΛΙΔΑ ΔΕΥΤΕΡΗ. Το monthly log, δηλ. η μηνιαία καταχώρηση (ναι δεν ακούγεται τόσο καλό στα ελληνικά) περιλαμβάνει και τις 31 μέρες του μήνα και τα σημαντικότερα γεγονότα, χωρίς πολλές λεπτομέρειες. Το σύστημα που έχω αναπτύξει και με βοηθάει πάρα πολύ, είναι να χωρίζω το monthly log σε 2 στήλες: μια στήλη όπου κάθε γραμμή είναι μια μέρα και μια στήλη που αναφέρεται σε κάθε εβδομάδα. Στην πρώτη στήλη γράφω προκαθορισμένα γεγονότα που αφορούν συγκεκριμένες μέρες και στη δεύτερη όλα όσα πρέπει να γίνουν μέσα στην κάθε εβδομάδα. Αυτό με βοηθάει να κατανέμω εύκολα του μηνιαίους στόχους σε εβδομαδιαίους και έπειτα να τους διαμοιράζω ή να τους σπάω σε ημέρες προκειμένου να τους υλοποιήσω. Εκτός από αυτό έχω μια πιο πανοραμική άποψη του μήνα με όσα αναμένεται να γίνουν και πιθανότητα θα έπρεπε να προετοιμάσω.


ΣΕΛΙΔΑ ΤΡΙΤΗ. Εδώ έφτιαξα μια συλλογή με μερικές ωραίες συνταγές που βρήκα στο site του Άκη Πετρετζίκη και θα ήθελα να φτιάξω μέσα στις διακοπές των Χριστουγέννων, που θα έχω περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Φαίνονται πεντανόστιμες και εύκολες οπότε είπα να τις δοκιμάσω! Επίσης, έφτιαξα και μια λίστα με τα δώρα που θέλω να κάνω στους κοντινούς μου ανθρώπους, όμως δεν τα έχω συμπληρώσει ακόμα, ώστε να τα επεξεργαστώ λίγο καλύτερα. Χριστούγεννα είναι βρε παιδί μου. Να κάνουμε κάτι καλό. ;)


ΣΕΛΙΔΑ ΤΕΤΑΡΤΗ. . Αυτή η σελίδα είναι αφιερωμένη σε όλα αυτά για τα οποία νιώθω ευγνώμων (Gratitude). Κάθε βράδυ φτιάχνω μια μικρή ζωγραφιά με κάτι που με έκανε να νιώσω ευγνωμοσύνη εκείνη τη μέρα. Στη φωτογραφία φαίνεται να έχω ζωγραφίσει έναν ήλιο, χάρις στην υπέροχη λιακάδα που είχε τη μέρα που το έφτιαξα καθώς και ένα σύννεφο που βρέχει ενώ ο ήλιος λάμπει, αφού εκείνη τη μέρα θυμάμαι τις αχτίδες του ήλιου μαζί με τις σταγόνες τις βροχές να φτιάχνουν ένα πανέμορφο θέαμα (μα πόσο ρομαντική πια;). Αυτό το log σε βοηθάει να εκτιμήσεις τα μικρά πράγματα που σε κάνουν χαρούμενο/-η και για τα οποία αισθάνεσαι ευγνώμων καθώς σε βάζει στη διαδικασία να ξανασκεφτείς όλα όσα έγιναν εκείνη τη μέρα και να τα εκτιμήσεις περισσότερο. Μπορεί να είναι η λιακάδα, μπορεί να είναι οι φίλοι σου ή ακόμα και η πεντανόστιμη σοκολάτα που έφαγες. Οτιδήποτε. Φυσικά, μπορείς και να μην το ζωγραφίσεις αλλά το γράψεις με τη μορφή μιας απλής προτασούλας. Μην κοιτάς εμένα που είμαι καλλιτεχνικό πνεύμα. 


ΣΕΛΙΔΑ ΠΕΜΠΤΗ. Habit tracker. Η απόδοσή του στα Ελληνικά είναι αρκετά περίπλοκη (ανιχνευτής συνηθειών, υποθέτω), οπότε θα μείνω στην επεξήγηση αυτού του log. Στο habit tracker, λοιπόν, εισάγουμε τις μέρες του μήνα αλλά και τα πράγματα που θέλουμε να κάνουμε σε καθημερινή βάση. Κάθε βράδυ σημειώνεις με ένα τσεκ -ή μια μουτζουρίτσα τέλος πάντων- εάν συμπλήρωσες το καθετί ξεχωριστά. Εγώ έχω αποφασίσει ότι αυτά θα είναι: 2L νερό, 2 φρούτα, 1 ώρα γυμναστήριο, 8 ώρες ύπνου, διαλογισμός, post στο Instagram, γράψιμο ή ανέβασμα blogpost, διάβασμα βιβλίου και 3 σελίδες ημερολογίου κάθε μέρα. Έχω επίσης προσθέσει και τη συνήθεια να τρώω έξω, με σκοπό να την ελαχιστοποιήσω και να μείνει όσο το δυνατόν πιο κενή. Η μέθοδος αυτή είναι πολύ χρήσιμη αν θες να ξεκινήσεις μια καινούρια συνήθεια ή να επιμείνεις σε κάποια παλαιότερη, αφού με έναν πλάγιο τρόπο σε "αναγκάζει" να τα κάνεις προκειμένου να συμπληρώσεις το άτιμο το κουτάκι. Δεν ξέρω για εσένα, όμως εγώ ψιλοντρέπομαι με τον εαυτό μου όταν δω ότι δεν ήπια αρκετό νερό ή οτιδήποτε άλλο και αυτό μου δίνει ένα κίνητρο για να το κάνω σωστά την επόμενη μέρα τουλάχιστον.

ΣΕΛΙΔΑ ΕΚΤΗ. Μετά από πολύ καιρό, αποφάσισα να ξαναρχίσω να καταγράφω τη διάθεσή μου σε έναν Mood tracker. Πάντα μέσα στο γιορτινό κλίμα των ημερών, σχεδίασα ένα γλειφιτζούρι - candy cane και του σχεδίασα ρίγες. Κάθε κουτάκι που δημιουργήθηκε αντιπροσωπεύει μια συγκεκριμένη μέρα. Από κάτω έφτιαξα ένα υπόμνημα στο οποίο συμβόλισα: φούξια=χαρούμενη, γαλάζιο=λυπημένη, πορτοκαλί=ενθουσιασμένη, μπεζ=αγχωμένη, ροζ=παραγωγική και γκρι=θυμωμένη. Ίσως στην πορεία προσθέσω κι άλλα συναισθήματα, όμως νομίζω ότι προς το παρόν αυτά αρκούν. Κάθε μέρα λοιπόν ζωγραφίζω το αντίστοιχο κουτάκι με το χρώμα που υποδεικνύει τη διάθεσή μου. Προφανώς υπάρχουν άπειροι τρόποι να το κάνει κανείς αυτό, αλλά όπως είπα και παραπάνω είμαι καλλιτεχνικό πνεύμα. Σε αυτή τη σελίδα πρόσθεσα επίσης και ένα από τα σημαντικότερα για εμένα logs, το braindump, που φτιάχνω κάθε μήνα. Σε αυτό γράφω οτιδήποτε μικρό ή μεγάλο μου έρχεται στο μυαλό κατά τη διάρκεια του μήνα. Μπορεί να είναι διάφορα to-do's, τηλεφωνήματα ή κάθε μικρή βλακειούλα που δεν μπορώ να αναθέσω άμεσα σε κάποια μέρα. Απλώς πρέπει ΚΑΠΟΙΑ στιγμή να γίνουν. Είναι ειλικρινά πολύ βοηθητικό να υπάρχουν όλα αυτά γραμμένα σε χαρτί και να μην τριγυρίζουν στο κεφάλι σου. Φτιαξ' το και θα με θυμηθείς. Αλήθεια. 
Φυσικά, δεν είναι απαραίτητο να φτιάξεις όλα αυτά ή... μόνο αυτά. Μπορείς να προσθέσεις τα οικονομικά σου σχέδια, το πρόγραμμα γευμάτων σου και ουσιαστικά Ο,ΤΙ θελήσεις!



Όπως υποσχέθηκα παραπάνω, ακολουθεί ένα βιντεάκι όπου θα δεις σε fast-motion τη διαδικασία που ακολούθησα για να φτιάξω όλα τα παραπάνω! Δυνάμωσε τον ήχο και απόλαυσε την υπέροχη Χριστουγεννιάτικη μουσικούλα και το απόλυτα satisfying timelapse που έφτιαξα για εσένα!



Ελπίζω να σε ενέπνευσα να ξεκινήσεις το δικό σου bullet journal τον Δεκέμβριο (τουλάχιστον)! Αν το δοκιμάσεις, θα δεις κι εσύ πως είναι αρκετά δύσκολο να ξεκολλήσεις!
Επιπλέον, σκέφτομαι να μοιραστώ κάποια στιγμή μετά την Πρωτοχρονιά το πώς θα οργανώσω το bullet Journal μου για το 2019 αλλά και το πώς εξελίχθηκαν τελικά τα logs του Δεκεμβρίου!  

Γράψε σε σχόλιο από κάτω αν θα ήθελες να δεις κάτι τέτοιο ξανά στο blog - πλέον τα σχόλια είναι ελεύθερα για όλους, ακόμα κι αν δεν έχεις λογαριασμό google+ !
Επίσης, αφιέρωσε 1 δευτερόλεπτο για να κάνεις κλικ σε μια από τις παρακάτω αντιδράσεις!
Ανυπομονώ να δω τη γνώμη σου!


xx

















Share:

Δημοσίευση σχολίου

Designed by OddThemes | Edited by BwithRenata