City guide: Τρίκαλα

Τα Τρίκαλα είναι για εμένα μια από τις ομορφότερες πόλεις της Ελλάδας 😍: με τον ποταμό Ληθαίο, το πράσινο παντού, τους ποδηλατόδρομους και τους πεζόδρομους που θα σε οδηγήσουν σε ένα σωρό ταβερνάκια και μαγαζιά, αυτή η πόλη με κάνει να την ερωτεύομαι όλο και περισσότερο κάθε φορά που την επισκέπτομαι. Η τρίτη μου επίσκεψη στα Τρίκαλα με άφησε εντυπωσιασμένη, αφού ήταν η πρώτη φορά που την είδα στα φθινοπωρινά της χρώματα 🍁 και όχι χριστουγεννιάτικα στολισμένη όπως τις 2 προηγούμενες φορές (αν δεν έχεις επισκεφθεί ακόμα τον Μύλο των Ξωτικών, βάλε το σε προτεραιότητα για τις φετινές γιορτές).

Η επίσκεψή μας ήταν διήμερη (Σάββατο και Κυριακή) και νομίζω πως ο χρόνος είναι αρκετός για να δεις τα βασικά σημεία της πόλης. Αν, βέβαια, θες να το συνδυάσεις με μια εκδρομή στα Μετέωρα, τότε αυτό θα ταίριαζε καλύτερα σε μια τρίτη μέρα. Το ΣΚ που πήγαμε ήταν εκείνο μετά την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, αφού εκείνες τις μέρες οι τιμές είχαν εκτοξευθεί και υπήρχε μικρή διαθεσιμότητα στα ξενοδοχεία.

Σε αυτό το blogpost θα βρεις

• Πώς μπορείς να φτάσεις αλλά και να μετακινηθείς μέσα στην πόλη
  • Πού έμεινα
  • Τα σημαντικότερα αξιοθέατα
  • Που θα βρεις καλό φαγητό
  • Δυο σκέψεις για τα Τρίκαλα

Επιλέξαμε για πρώτη φορά να πάμε με τρένο 🚈, κάτι που αποδείχτηκε πολύ καλή επιλογή, αφού τα φοιτητικά εισιτήρια έχουν προσιτές τιμές και το ταξίδι είναι αρκετά άνετο και γρήγορο. Κλείσαμε τα εισιτήρια ηλεκτρονικά περίπου 3 μέρες νωρίτερα και πάλι καλά που το κάναμε, διότι οι κρατήσεις γίνονται πολύ γρηγορότερα από ό,τι πιστεύεις και κινδυνεύεις να κάνεις το ταξίδι όρθιος αν δεν βρεις. Μπορείς να φτάσεις εύκολα στον Σταθμό Λαρίσης μέσω της κόκκινης γραμμής του μετρό και περπατώντας για λίγα λεπτά από εκεί. Μέσα στις 4 ώρες του ταξιδιού, και την ταινία μας είδαμε, και τα σνακ μας τα φάγαμε και τον υπνάκο μας τον πήραμε. Όλα τα κάναμε. Είχαμε πρόγραμμα. 😁 Ομολογώ πως δεν περίμενα να δω τόση οργάνωση, καθαριότητα και πάνω από όλα ελεγκτή εισιτηρίων, οπότε +1 στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τελικά δεν είναι όλα τα ΜΜΜ τόσο %#$*@. Ο σταθμός των Τρικάλων είναι περίπου 15’ μακριά από το κέντρο, οπότε αποφασίσαμε να περπατήσουμε την απόσταση και να πάρουμε μια ιδέα από την πόλη.

Μέσα στα Τρίκαλα οι αποστάσεις μεταξύ των σημαντικών για έναν επισκέπτη σημείων (βλέπε παρακάτω) είναι εύκολες να περπατηθούν. Φυσικά, μπορείς να μετακινηθείς με ποδήλατο, όπως κάνουν οι ντόπιοι (που φαίνεται να ποδηλατούν από τότε που θυμούνται τον εαυτό τους). 🚴‍♀️ Ποδηλατόδρομοι υπάρχουν παντού και οι οδηγοί αυτοκινήτων φαίνεται να έχουν άριστη επίγνωση της ύπαρξης αυτών αλλά και των ποδηλατών που κυκλοφορούν, επομένως το θεωρώ αρκετά ασφαλές – ή τουλάχιστον περισσότερο από την Αθήνα. Μια ακόμα επιλογή είναι το λεωφορείο, το οποίο δεν χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε, ενώ για τα Μετέωρα υπάρχει δρομολόγιο ΚΤΕΛ με πολύ φθηνό εισιτήριο (βρες εδώ το αντίστοιχο σάιτ).

Πού να μείνεις

Εμείς μείναμε στο Litheon Hotel, όπου πληρώσαμε 55€ τη μία διανυκτέρευση μαζί με πρωινό (καταπληκτική η σπιτική τυρόπιτά του πρέπει να τονίσω σε αυτό το σημείο 👌). Βρίσκεται σε κεντρικό σημείο, πλάι στο ποτάμι και μπορείς να επιλέξεις δωμάτιο με θέα προς εκείνη την πλευρά. Η παρακάτω φωτογραφία είναι η θέα από το δωμάτιό μας, το οποίο ήταν πολύ ήσυχο αν σκεφτεί κανείς ότι από κάτω μας βρισκόταν δρόμος😌. Το δωμάτιο ήταν επίσης πολύ καλό και θα ξαναέμενα άνετα εκεί την επόμενη φορά (επειδή ΣΙΓΟΥΡΑ θα υπάρξει επόμενη φορά).

Τι να δεις

Το πρώτο μέρος που επισκεφθήκαμε ήταν ο ποταμός Ληθαίος. Και το ενδιάμεσο. Και το τελευταίο επίσης.😂 Μας μάγεψε. Κατεβήκαμε στην όχθη του και περπατήσαμε πλάι στο ποτάμι από το άγαλμα του Ασκληπιού (που λέγεται ότι γεννήθηκε στις όχθες του) ως το ύψος του τζαμιού του Οσμάν Σαχ (750μ απόσταση). Παρόλο που το έδαφος ήταν γεμάτο λάσπη, τα χόρτα σε κάποια σημεία ήταν ψηλά για το ύψος μου και είμασταν ολομόναχοι σχεδόν όλη την ώρα, δεν μπορούσα να απομακρυνθώ από την ομορφιά που χάριζαν τα φθινοπωρινά χρώματα των φύλλων στο τοπίο και τις αντανακλάσεις τους στα ήρεμα νερά του ποταμού. Το συστήνω ανεπιφύλακτα. 😉Αν κάποιος γνωρίζει γιατί δεν επιτρέπεται το ψάρεμα στο ποτάμι, ας αφήσει ένα σχόλιο, επειδή μείναμε με την απορία.

Άλλα μέρη που δεν πρέπει να χάσεις είναι ο πεζόδρομος με τα μαγαζιά, το Βυζαντινό Κάστρο με το Ρολόι, από όπου μπορείς να δεις τη θέα των Τρικάλων, αλλά και την Παλιά Πόλη ή αλλιώς Βαρούσι, με τα όμορφα στενάκια της. Ως κλασικοί εικοσάρηδες που ζουν τη ζωή τους στα άκρα (#not) πήγαμε να δούμε το Joker στον κινηματογράφο Τηλέμαχος, που ήταν πολύ διαφορετικός από τους κινηματογράφους που έχουμε συνηθίσει, αφού οι τοίχοι μέσα στη αίθουσα ήταν πέτρινοι και η οροφή ξύλινη! Said what? Αν και φοβόμουν ότι ο ήχος δεν θα ήταν καλός μέσα σε μια τέτοια αίθουσα, τελικά όλα ήταν τέλεια!🎬 Μια απρόσμενη ανακάλυψη λοιπόν.

Αν έχεις περισσότερες μέρες, μπορείς να επισκεφθείς και το μουσείο του Τσιτσάνη, την μεγάλη τοιχογραφία στην περιοχή «μανάβικα». Στην ιστοσελίδα του Δήμου Τρικκαίων θα βρεις μια λίστα με τα αξιοθέατα της πόλης καθώς και την τοποθεσία τους πάνω στον χάρτη (link👉 εδώ).

Πού να φας

Τελευταίο και καλύτερο, το φαγητό. Γενικά δεν έχω ακούσει κανέναν να φεύγει από τα Τρίκαλα παραπονεμένος από το φαγητό. Από κοντοσούβλι, κότσι και τρικαλινό λουκάνικο μέχρι σιροπιαστά και χαλβά Φαρσάλων, η κουζίνα της περιοχής είναι το κάτι άλλο και οι τιμές λογικές.😋 Το μεσημέρι του Σαββάτου πήγαμε συστημένοι στην «Παλιά Ιστορία», όπου δοκιμάσαμε κεφτεδάκια «οι 7 νάνοι» (7 αρωματικά κεφτεδάκια με σάλτσα τυριού από πάνω) και αρνί στη γάστρα *σκουπίζει τα σάλια που τρέχουν* και μείναμε ΑΚΡΩΣ ικανοποιημένοι και χορτάτοι ως το επόμενο πρωί. Να μην ξεχάσω και το καταπληκτικό σουφλέ σοκολάτας με παγωτό που μας κέρασαν μετά! Την Κυριακή φάγαμε στο ακριβώς διπλανό μαγαζί ονόματι «Το τσικάλι», όπου πήραμε κοντοσούβλι και μπιφτέκι γεμιστό με ανθότυρο🤤 #dietstartstomorrow. Βραδινό δεν υπήρξε ποτέ, αφού το Σάββατο δεν αντέχαμε άλλο φαΐ (σοβαρά μιλάω) και την Κυριακή ταξιδεύαμε προς Αθήνα.

Δυο σκέψεις για τα Τρίκαλα

Τα Τρίκαλα είναι μια υπέροχη πόλη, την οποία οι κάτοικοι και οι τοπικές αρχές φροντίζουν και με το παραπάνω. Πρόκειται για μια πόλη υπόδειγμα για την υπόλοιπη Ελλάδα, απόδειξη του ότι όταν κάποιος νοιάζεται πραγματικά για την πρόοδο του τόπου του, μπορεί να καταφέρει εκπληκτικά πράγματα.👏

Ο Μύλος των Ξωτικών, που ανοίγει στις 29/11, θα λειτουργήσει για 9η φορά, καθιστώντας και πάλι την πόλη ως έναν ιδανικό χριστουγεννιάτικο προορισμό στο κέντρο της χώρας ΚΑΙ φέτος. Τον έχω απολαύσει ήδη δύο φορές (την 1η και την 6η χρονιά) και ανυπομονώ για την επόμενη! Προς το παρόν, τα φθινοπωρινά Τρίκαλα με μάγεψαν, όπως ήταν αναμενόμενο, επομένως μένουν μια ανοιξιάτικη και μια καλοκαιρινή επίσκεψη για να έχω άποψη για όλες τις εποχές του χρόνου (βρε λες όντως να το κάνω;🤔 ).